Het is nu 23 nov 2024, 20:20
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door mb200d1982 » 28 sep 2007, 19:04
Hallo
Ik moet wegens schade mijn voorbumper vervangen maar weet niet zo goed waar te beginnen. kan iemand bijv. vertellen waar hij vast zit.
en misschien weet iemand nog een adres waar ik er 1 kan kopen.
alvast bedankt allemaal
groeten
Christiaan
-
mb200d1982
-
door Coupe280 » 28 sep 2007, 19:34
cristiaan
heb je zelf al wel gekeken waar hij vastzit???
zou ik als eerste doen daar leer je ook van.
mvrg tonnie
-
Coupe280
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 280C
- Bouwjaar: 1967
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door mb200d1982 » 28 sep 2007, 20:03
ik ga als ik tijd heb morgen eens goed kijken
maar zo op het eerste oog zag ik niet gelijk duidelijk waar
hij vast zit. tja is ook pas mijn eerste Mercedes dus hoop nog
veel te leren om zoveel mogelijk zelf te doen.
en misschien anders ook eens een garageboek toe te eigenen.
-
mb200d1982
-
door Toontje » 29 sep 2007, 02:39
MMmmmmmmm
volgens mij moet je ff op je knietjes gaan en achter de bumper kijken ik maak me sterk dat je dan wel iets ziet waar een ding op gezet kan worden met de naam ringsleutel (meestal een glanzend ding met 2 ronde dingen aan de uiteinden met aan de binnen kant kartels op het vlakke stuk staat dan meestal een tekst in sommige gevallen dont forget steel en in zeldzame gevalen staat er sthalwhill of zoiets en 2 getallen )zoek dan de huist passende op en ga op de knieen of liggen en doe dat ding erop als je op de knieen voor de auto zit dan pak je met de rechter hand dat ding vast (rechterhand is meestal de hand waar je de bips mee afveegt ((als je tenminste rechtshandig bent)) en voert dan een trekkende beweging uit met dat ding kan enige kracht vergen maar moet wel lukken .
ga je er onder liggen word het natuurlijk al een stuk moeilijker(zeker voor mijn persoon ergens loopt er altijd iets vast bij mij dus geloof dat het buik heet) maar in iedergeval dan moet je wel een bril opzetten want dan vliegt er altijd wel iets in je oog en dan schiet prompt dat ding ervan af en heb je ook nog zere vingers ook en weer wat nieuwe woorden geleerd.
maar goed als je die dingen losgemaakt heb dan kan je de bumper er zo afhalen
groetjes toontje
groep rotterdam
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Starcruiser » 29 sep 2007, 09:57
Fluitje van een cent, hoor!
De 2 moeren onder de bumper van de bumpersteunen erafschroeven.
Daarna naar voren trekken zodat de bumper uit de rubbers schuift.
Heb je al een nieuwe bumper? Er zijn veel slopers die niet eens meer losse onderdelen willen verkopen, maar in bv. Nieuwleusen heb ik zelf van de zomer nog bij een goede sloper een mooie bumper gekocht.
-
Starcruiser
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur