[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
voorgloeizekering : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 03:08

voorgloeizekering

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

voorgloeizekering

Berichtdoor frans200d » 24 feb 2009, 13:48

Beste W123ers, Ik kan mijn 200D uit 84 niet meer voorgloeien, hij start wel na 1 minuut en veel rook.
Heb op het forum vanalles gelezen over gloeistiften zekerningen enz.
Voordat ik overga op nieuwe stiften wil ik eerst die zware zekering bekijken maar... waar zit die?
Ik heb nog geen documentatie dus vraag ik het even hier.
Bedankt, Frans.
frans200d

Re:voorgloeizekering

Berichtdoor W123 » 24 feb 2009, 13:59

Hallo Frans

Tegen het schutbord zit een zwart kastje met 2 draden er aan.Het kapje kan je er zo van afhalen en dan zie je de zekering zitten.
W123
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:voorgloeizekering

Berichtdoor Govert » 24 feb 2009, 13:59

Die zekering maakt onderdeel uit van het voorgloeirelais. Op het onderstaande plaatje zie je hem rechts zitten, het is dat plaatje tussen de twee schroeven.

Voordat je de gloeistiften gaat vervangen zou je ook moeten controleren of het relais nog werkt. Meet met een voltmeter of er spanning op de gloeiers komt tijdens het voorgloeien. Moet ongeveer 11 V zijn. Plus tegen de aansluiting op de gloeier, min tegen de massa. Of bij de stekker meten.

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek