Hallo Benz liefhebbers,
Mijn naam is David, en sinds eind vorig jaar in het bezit van een Mercedes Benz
200D in de kleur Silberdistelgrun met creme kleurige bekleding.
Schuifdak, armleuning, 290.000km. op de teller, met volledige
onderhoudsboekjes en 1,5 jaar geleden uit Duitsland geimporteerd.
Eigenlijk is het de auto van mijn vrouw, ik rij zelf het meest in een leasebak waar ik
technisch en qua gevoel niet zoveel mee heb.
Met de Benz des te meer, ik rij liever in deze grand old lady als de nieuwe lease-auto.
Alleen de 200D wil ik 60.000km. per jaar niet aan doen.
EIgenlijk zocht ik een nieuwe auto voor mijn vrouw. EN kwam terecht bij van die
kleine benzine gebakjes die je voor 8000 euro koopt en binnen 3 jaar nog maar 1500 euro
waard zijn. Bovendien wil ik mijn vrouw in een veilige auto laten rijden.
Ik stelde dus voor om een te gaan zoeken naar een old timer, ook wegenbelasting technisch interessant.
Mijn voorwaarde is wel dat het een betrouwbare auto moet zijn, er moet veel blik omheen zitten van
goede kwaliteit ( kreukelzone ) en hij moet altijd starten, want ik wil niet in de winter elke morgen
de verdelerkap moeten fohnen. ( was vroeger bij de fiat 127 wel zo....)
Ik vond dat wij maar moesten investeren in een Mercedes en dan het liefst een diesel.
Na enig bijpraten van mijn vrouw en haar technisch overtuigd te hebben heb ik een
proefrit gemaakt in onze huidige Benz. .... Ik was verliefd....
Mijn zoontje van 3 was ook mee, en was met geen mogelijkheid meer uit de Benz te krijgen.
Helaas moest de Benz nog op kenteken etc. dus ik heb een teleurgesteld zoontje in onze vorige
auto moeten lepelen.
Enfin Hij staat nu bij ons in de garage of onder de carport, en ik rij er met zeer
veel plezier in, met de wetenschap, dat als er iets aan gedaan moet worden ik eindelijk ook weer eens
zelf kan gaan sleutelen. Bij mijn lease auto moet ik er niet aan denken met die 1001 sensoren etc.
Enfin, een begin van een hopenlijk lange Benz relatie.
Met vriendelijke groet,
David