[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Voorstellen,200D silberdistelgrun en zijn bezitter : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:25

Voorstellen,200D silberdistelgrun en zijn bezitter

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Voorstellen,200D silberdistelgrun en zijn bezitter

Berichtdoor DV200D » 19 jan 2010, 20:35

Hallo Benz liefhebbers,

Mijn naam is David, en sinds eind vorig jaar in het bezit van een Mercedes Benz
200D in de kleur Silberdistelgrun met creme kleurige bekleding.
Schuifdak, armleuning, 290.000km. op de teller, met volledige
onderhoudsboekjes en 1,5 jaar geleden uit Duitsland geimporteerd.

Eigenlijk is het de auto van mijn vrouw, ik rij zelf het meest in een leasebak waar ik
technisch en qua gevoel niet zoveel mee heb.

Met de Benz des te meer, ik rij liever in deze grand old lady als de nieuwe lease-auto.
Alleen de 200D wil ik 60.000km. per jaar niet aan doen.

EIgenlijk zocht ik een nieuwe auto voor mijn vrouw. EN kwam terecht bij van die
kleine benzine gebakjes die je voor 8000 euro koopt en binnen 3 jaar nog maar 1500 euro
waard zijn. Bovendien wil ik mijn vrouw in een veilige auto laten rijden.
Ik stelde dus voor om een te gaan zoeken naar een old timer, ook wegenbelasting technisch interessant.
Mijn voorwaarde is wel dat het een betrouwbare auto moet zijn, er moet veel blik omheen zitten van
goede kwaliteit ( kreukelzone ) en hij moet altijd starten, want ik wil niet in de winter elke morgen
de verdelerkap moeten fohnen. ( was vroeger bij de fiat 127 wel zo....)

Ik vond dat wij maar moesten investeren in een Mercedes en dan het liefst een diesel.

Na enig bijpraten van mijn vrouw en haar technisch overtuigd te hebben heb ik een
proefrit gemaakt in onze huidige Benz. .... Ik was verliefd....
Mijn zoontje van 3 was ook mee, en was met geen mogelijkheid meer uit de Benz te krijgen.
Helaas moest de Benz nog op kenteken etc. dus ik heb een teleurgesteld zoontje in onze vorige
auto moeten lepelen.

Enfin Hij staat nu bij ons in de garage of onder de carport, en ik rij er met zeer
veel plezier in, met de wetenschap, dat als er iets aan gedaan moet worden ik eindelijk ook weer eens
zelf kan gaan sleutelen. Bij mijn lease auto moet ik er niet aan denken met die 1001 sensoren etc.

Enfin, een begin van een hopenlijk lange Benz relatie.

Met vriendelijke groet,

David
DV200D

Re:Voorstellen,200D silberdistelgrun en zijn bezitter

Berichtdoor Gert250 » 19 jan 2010, 20:41

Hoi David,

Welkom bij deze geweldige club.
Je zal inderdaad een hoop plezier aan de auto gaan beleven.
Ik rijd zelf in een 250 van 1982 en stap altijd met een glimlach in en weer uit de auto.

Groeten
Gert250

Berichtdoor De Boskabouter » 19 jan 2010, 23:13

Ha David,

Welkom bij het forum.

Wat je schrijft over het föhnen van een verdelerkap van de Fiat 127 deed me denken aan de straat waar ik vroeger woonde. Hahaha. Allemaal Fiat-fans, inclusief mijn vader. Als het ging misten, was het lachen: eindeloos, steeds langzamer ronddraaiende startmotoren, benzinedampen, verhitte hoofden, gevloek, rondsjouwen met accu's en startkabels, gesis van startspray (af en toe een knal door backfire)en inderdaad soms het gezoem van een föhn aan een verlengsnoer. De enige Fiat die altijd startte was de veruit oudste van het stel: een zeer roestige Fiat 124.

Succes met je Dieselbenz. Ik zou niet weten wat daar nog aan te föhnen valt. Ja, het slot misschien, na een vorstnacht. WD40 verhelpt dat overigens grondig(nog bedankt voor de tip, jongens!).

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor JohndeWinger » 20 jan 2010, 00:15

Hoi David welkom op de club en natuurlijk ook je vrouw want daar is ie van Hé.
En geniet samen van de grand old lady.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 1982mb300d » 20 jan 2010, 10:00

Hoi David,
Gefeliciteerd met het bezit van een grand old lady voor je vrouw, en natuurlijk ook voor jou om als leaserijder om weer even to the basic te gaan rijden in de Benz.
Het verhaal van aanschaf komt overeen met mijn situatie, mijn vrouw rijdt er ook mee voor haar werk en is volledig vertouwd nu met het rijden in een yountimer.
En ik mag er graag in rijden om lekker relaixed te kunnen snorren over de wegen.
Misschien kom ik je wel een keer tegen in friese.
Groeten van
Wim ut Top

1982mb300d

Berichtdoor Citrobenz » 20 jan 2010, 11:04

Hallo David,

Welkom hier en veel plezier met je 200D
Moet lukken want het is een fijne auto
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DV200D » 21 jan 2010, 21:18

Bedankt voor de leuke reactie's

( kan naast de fiat 127 startproblemen wel doorgaan over de simca daarvoor...., nog erger.)

Meteen de aanschaf van de 200D heb ik het boek gekocht van Haynes.
Daarna kwam ik via het net achter het bestaan van de w123club.
Hier staat een schat aan info op en ook zeer mooie en leuke anekdotes.

Voordat ik besloot tot aanschaf van de Benz heb ik eerst
een goede vriend van me geraadpleegt over waar ik op moest letten
voor aankoop. Deze vriend heeft zelf jaren gesleuteld aan deze auto's ,
en was zeer enthousiast over mijn voornemen een W123 aan te schaffen.

De 200D heeft zoals gezegd 290000 gedraaid( afgetekend in onderhoudsboekjes te Hamburg), heeft zeer nette bekleding,
bij aankoop is er een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd van voor tot achter. Nieuwe banden,
en zijn er nieuwe rubbers in het schuifdak en alle ramen geplaatst.
Voordat ik hem kocht heb ik rondom de auto kunnen kijken, onder de auto kunnen kijken ( ook kunnen prikken ) en een uitgebreide testrit kunnen maken.

Verder nagenoeg geen roest. Een plekje op de lasnaad van het rechterachterscherm waar deze vastzit aan het onderste achterpaneel.
Aankomend weekend ga ik dit zelf verhelpen bij een bevriend autoschade bedrijf.
Ik heb ook een nieuwe middenarmsteun besteld in de goede kleur, camelkleur leer,
en kan de huidige zwarte eruit.
Verder is de auto zover ik kan beoordelen in topstaat.
Alle sloten gesmeerd, rubbers ingevet met vaseline, na ritten door de sneeuw grondig afgewassen
etc. Ze moet wel gewoon gebruikt worden tenslotte.
De 200D is misschien de traagste van de familie, 0-100 in half uur, maar ik heb hier totaal geen moeite mee, en mijn vrouw ook niet. Als je uit een lease auto stapt met 140 pk en stapt dan in een auto met 50 pk is dat een wereld van verschil, maar wel elke keer een geweldige ervaring,
verplicht onthaasten....
gr. David
DV200D

Berichtdoor janbenz1 » 22 jan 2010, 14:12

Onthaasten noemt men dat, je voelt je de GOEROE van de highway. ha ha.
Leuk dat je vrouw het ook leuk vindt, die van mij geniet er ook zo van, alleen heeft ze geen rijbewijs.
Maar wie weet komt dat er nog eens van.
Welkom bij de W123 club, hier is altijd aktie, en leesplezier, dus geniet.
Zelf rijd ik sinds kort in een 240D uit 1980, ook geen snelle jogen, maar het is geweldig hoe je over de weg zoeft.
Hiervoor had ik een 200 op LPG uit 1979, ook een geweldige auto, ook technisch en optisch in topstaat maar ben toch meer een dieselman, en ben blij dat ik de stap heb gedaan.
Heb nu ook weer een pracht auto met 128000 kmop de klok.
We treffen elkaar vast wel eens.

Groetnis fan Jan, Út Fryslän.
janbenz1

Re:Voorstellen,200D silberdistelgrun en zijn bezit

Berichtdoor DikkieDick » 23 jan 2010, 23:49

David, welkom, ook je vrouw natuurlijk. Tip: doe eens met zijn allen mee met een mooie tocht in de buurt (of verder weg), of, mocht je dat nog niet van plan zijn, eens buurten op het oldtimerfestival in Hoornsterzwaag, Appelscha of buiten Friesland, Ruinerwold.
Kan me je zoon ook goed voorstellen. Hier hetzelfde met onze kinderen van 5 en 3. Die willen eigenlijk ook alleen maar in de Benz.
DikkieDick

Berichtdoor Langeberg » 24 jan 2010, 14:06

Ook wij sluiten ons aan met het verwelkomen van David.

Wij rijden een 250 en onze jongens van 9 en 6 zijn ook al prettig bezeten van het virus W123.

Heb je de lasnaad al hersteld? of staat de Benz in de spuitcabine voor een schoonheids beurt?

Ook wij hebben een bevriende autoschade hersteller, deze heb ik gevraagd voor een make over van onze Benz, hij noemde het tarief, (niet een raar bedrag)en wij accoord, op de vraag wanneer gaf hij als antwoord, geef de sleutels maar.......

Dus onze Benz is volledig behandeld en de bodem met dinitrol en we gaan er vanuit dat hij jaaaaaaren meegaat.

Onze oudste, Léon, wil hem later meehebben.

Veel rij plezier en tot ziens op de Friese wegen.
Langeberg

Re:Voorstellen,200D silberdistelgrun en zijn bezit

Berichtdoor DV200D » 04 feb 2010, 09:04

Hallo Langenberg,

Deze week ben ik begonnen met het herstel van een paar kleine puntjes.
Het linkervoorportier heb ik gedemonteerd.
Op de plaats waar onderaan het boutje zit voor de rubberstrip zat
veel roest. Die is verwijderd en een nieuw stukje in gelast.

spatbord linksachter is onderaan een nieuw stripje in gelast, en
de lekrubbers van de kofferbak zaten verstopt.
Deze heb ik vrij gemaakt en heb de spatschermen en onderzijde
aan de binnenkant volledig in de coating gezet.

Verder heb ik alle deuren van binnenzijde voorzien van
ml-coating.

De rest van de auto doe ik a.s. zaterdag.

Gr. David
DV200D

Keer terug naar Even voorstellen