Hallo allemaal,
ik ben Edwin, 26 jaar, automonteur, kom uit Barneveld en ben de bezitter van een grijze 230TE uit 1985.
Auto komt uit zwitserland, staat wel op NL kenteken maar er is nog nooit in NL mee gereden vanwege een kapotte motor, ketting gebroken.
Mooie harde carrosserie, nog nooit aan gelast maar heeft nu wel wat kleine beginnende rottigheden in de wielkasten aan de voorzijde maar dat komt helemaal goed.
Heb de auto nu ongeveer 1,5 jaar in bezit en gekocht met het doel om hem om te bouwen naar een 270cdi motor.
Ben er nu ongeveer een jaar mee bezig en het vordert gestaag.
Ik ga niet alles omschrijven maar een paar steekwoorden zijn: motor, bak, cardan, aandrijfassen, kabelboom, computers, klok, pook, contactslot, stuurkolom, ABS/ESP, zekeringkasten en nog veel meer van een W210 kombi 270cdi uit 1999. Het draait nog niet maar hoop eind dit jaar zover te zijn dat er mee test gedraaid kan worden.
Aangezien de motor wat zwaarder is als de originele 230 denk ik dat het verstandig is om ook de vering aan de voorzijde aan te passen. Ik weet dat er verschillende voorveren te koop zijn maar hadden de 300TD en 280 benzine ook andere schokbrekers en stabilisatorstang? Bij mij zit er een groene streep verf op stabilisatorstang en deze is 25 mm diameter. De voorveren hebben kleurcode rood-groen-groen-groen. Op de schokbrekers zie ik verder geen kleurcodering staan. Kortom: wat is origineel de zwaarste uitvoering wat voorwielophanging betreft?
Alvast bedankt!
Groeten edwin