[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vraag over spoelbakken : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:41

vraag over spoelbakken

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

vraag over spoelbakken

Berichtdoor henklith » 11 sep 2010, 15:04

Ik bedoel niet de spoelbakjes bij de tandarts, maar die voor onderdeeltjes van onze auto's uiteraard.
Er is een behoorlijke keus in dit soot bakjes, de prijzen beginnen al vanaf een euro of 30, bakje zonder pootjes in dat geval.
Ook heb ik ze gezien op stevige poten, zo rond de 100 euro, en een iets grotere bak.
In de meeste gevallen zit er ook een electrisch pompje in of aan de bak, dat pompje werkt dan op het lichtnet.
Mooi, maar ik vraag me af welke schoonmaak vloeistof je daar in moet gebruiken, ik ben gewend om met dieselolie schoon te maken, ruikt lekker :o)
En is goed verkrijgbaar, (ik neem op vakantie ook altijd een flesje mee, om afentoe even aan te ruiken,, hoezo verslavend?)

Ok,, na dit kleine aanloopje dus mijn vraag, zou je inverband met de brandbaarheid van diesel, dit mogen gebruiken in combinatie met dat electrische pompe??

Ik brand van nieuwschierigheid of iemand daar meer over weet.

Groet, Henk
henklith

Re:vraag over spoelbakken

Berichtdoor JaapW114 » 11 sep 2010, 23:12

Hallo Henk,

Ik heb zelf een ontvetterbak van ca 1 x 0,6 meter, staat een 25 liter vat koudontvetter onder en wordt met een wasmachinepompje naar boven gepompt, door een slang waar een holle kwast aanzit. Werkt erg goed, zuigpijp komt voor ca. 80% in het vat, dus het vuil blijft op de bodem achter. Gebruik deze bak zeer regelmatig. Diesel werkt ook prima, net als petroleum. Het nadeel van dit alles is wel als er wat vloeistof op je kleding komt, het de rest van de dag ruikbaar is. Maar het voordeel van deze bak weegt daar ruimschoots tegenop.

groet,

Jaap <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/09/12 07:08

JaapW114

Berichtdoor henklith » 12 sep 2010, 00:14

Ok Jaap, ziet er uit als een klassiek model :o))
Maar waar ik een beetje bang voor ben is spoelen met een brandbaar goedje, diesel of peterolie, in combinatie met een electrische pomp.
Koud ontvetter ken ik niet, ik weet ook niet of dat net zo goed werkt als diesel, en koud ontvetter is misschien niet brandbaar, of wel?
Groet, henk

En eh,, hier alvast een stukje van de inrichting van mijn werkplekkie, handig die auto dolly's :o))

Post edited by: henklith, at: 2010/09/12 00:21

of deze vauit een andere hoek :o)<br><br>Post edited by: henklith, at: 2010/09/12 00:29

henklith

Berichtdoor henklith » 12 sep 2010, 00:31

Of deze vauit een andere hoek :o)

henklith

Berichtdoor nico » 12 sep 2010, 00:40

Kijk nou er is daar ook ruimte voor mij astra cabrio voor de winter..
Die wel kleiner dan een Benz..
Kan ik hier thuis mooi een andere motor in de Benz bouwen en staat de cabrio niet in de weg..
nico

Berichtdoor henklith » 12 sep 2010, 00:51

Hoi Nico,, omgeving Amersfoort worden, of zijn ook al van deze kleine bedrijfsruimtetjes gebouwd!
Ze hadden voor mij nog net een iets grotere dan standaard, deze is ongeveer 60 vierkante meter, helaas niet zo vierkant, maar je kan ook niet alles hebben he :o)
Ik ben er al hartstikke blij mee, en dat voor een pensionado!

Iets verderop zit een kerel, die rommelt met lelijke eendjes, dat is wel een stukkie hanteerbaarder, en als het zonnetje schijnt duuwt ie er even eentje naar buiten en dan zit ie heerlijk met z'n maatje een middaggie voor de roldeur te klussen.
Inderdaad :o))) ook een pensionado!

Groet, Henk
henklith

Berichtdoor nico » 12 sep 2010, 00:59

Beste henk de ruimte die je daar in gebruik kan hebben daar betaal ik hier in de ongeving 650 euro permaand voor..
Voor dat geld zet ik er zelfs mijn Benz niet in dan krijgt hij maar roest blazen..
nico

Berichtdoor JaapW114 » 12 sep 2010, 07:18

@ Henk,

Ik heb een keertje brand gehad in de ontvetterbak, maar dat kwam door slijpwerkzaamheden. Daarom is nu de deksel altijd dicht als de bak niet gebruikt wordt. Van brand in zo'n bak heb ik nog nooit gehoord en er zijn er erg veel in omloop. Het vat ontvetmiddel staat eronder, de hele achterkant is open, dus eventuele dampen kunnen weg en hoe zo'n wasmachinemotortje vonkt bij inschakelen weet ik niet, het is volgens mij ook een koolborstelloos motortje.
Heb die bak al jaren en daar nooit problemen mee gehad.

@ Nico,

Dat is een hoop geld, hier op het platteland kost het allemaal niet zoveel en er staat genoeg te huur.
Mijn Benz heeft gelukkig zelf een dak, die staat ook gewoon buiten, al zou ik hem binnen kunnen zetten, maar dat is 's morgens teveel werk.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Toontje » 12 sep 2010, 07:28

hoi hoi
is mooi geworden zo henk
die spoelbakken zijn de kosten niet maar dat koudotvetter loopt wel in de papieren van van 60 liter zit je toch al snel aan de 175 eurogaat wel lang mee die van mij bevalt mij prima
groetjes toontje

ow en die staat dan wel op lekbakken als bedrijf komt de milieu dienst wel eens en dan moeten er lekbakken onder staan geven ze ook weer niet weg

http://www.oilcontrolsystems.com/lekbak ... oeren.html<br><br>Post edited by: toontje, at: 2010/09/12 07:31

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 12 sep 2010, 09:45

Thanks voor zover.
Nico, ik heb de ruimte dan ook primair om te klussen, er kunnen er twee heel ruim in, maar normaal denk ik dat alleen de auto waar ik aan klus er in staat.
Voor opslag van auto's staan er hier een paar die een verplaatsbare brug hebben, en er dan twee boven elkaar kunnen plaatsen.
Maar ik ben geen verzamelaar,, alhoewel :o)

Die ruimtes in de grote stad zijn verschrikkelijk duur, ik zie het dan ook een beetje als een prettige investering, wat voor lol heb je nou als je je geld naar de beurs, of spaarbank brengt,, precies!

Ik kon van iemand een ontvetterbak kopen, gebruikte bak, net zoeen als op jouw foto Toon.
Ik denk dat ik dat dan maar doe, kan best nog in een hoekje staan.

die koud ontvetter lijkt mij niet gezond voor de luchtwegen, moet ik de bak dus toch op wielen zetten!, rij ik de bak naar de roldeur als ik ga onvetten!

Ok, weer wat geleerd.

Volgende stap,, een staaljager, of nee,,, een straal cabine heet dat geloof ik,,
Ben ik al bijna jarig??

Groet, henk
henklith

Berichtdoor Toontje » 12 sep 2010, 11:05

ow henk bij zo'n straaljager cabine behoord wel een forse compressor dat trekt nogal wat lucht staat bij mij ook op verlanglijst maar wil dan wel een schroef compressor erbij dus zal eerst nog wat moeten verdienen
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Hans230CE » 12 sep 2010, 20:15

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto