[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vrije slag modificatie gaspendaal v/ injectie/automaat : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:30

vrije slag modificatie gaspendaal v/ injectie/automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vrije slag modificatie gaspendaal v/ injectie/automaat

Berichtdoor Bob » 27 maart 2017, 19:45

Hallo, al geruime erger ik me aan het vrije lose stuk v/h gaspendaal (230TE)
Nu is dit inherent aan de constructie en verschillende keren dit "geoptimaliseerd maar met matig effect.
Nu het volgende op gevonden. De foto spreekt voorzich lijkt me. de instelling gebeurd met de rechter zeskant .
Het materiaal had ik toevallig liggen.
Verbetering is GIGA !!!!
Bijlagen
gaspend modi.jpg
Vrije slag gaspedaal afstelling
gaspend modi.jpg (330.61 KiB)
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: vrije slag modificatie gaspendaal v/ injectie/automaat

Berichtdoor RD500sec » 23 mei 2017, 16:10

De vrije slag hef je zo op, inderdaad.
Maar de schubabschaltung stel je ook buiten werking.
Dus het systeem wat bij gas los en uitrollende auto ervoor zorgt dat er geen brandstof wordt ingespoten.
In de vrije slag bedien je eerst een microschakelaar als je gas geeft, kort daarna opent de gasklep.
De vrije slag heb je nodig, om eerst weer stationair mengsel in te spuiten alvorens de gasklep te openen, dan verloopt het oppakken va de motor soepel.
Als je zorgt voor speling vrije draaipunten, kogeltjes, rolletjes, lagertjes in de best complexe bediening van de gasklep, is de vrije slag zo klein mogelijk. Bovendien zit er nog een stelmogelijkheid in het mechaniek, op je foto nog net te zien aan de rechterkant.
De vrije slag die overblijft is zeker merkbaar, maar ik ervaar het niet als storend.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: vrije slag modificatie gaspendaal v/ injectie/automaat

Berichtdoor Bob » 23 okt 2017, 16:52

OK Richard, bedankt voor je reactie, ga het bekijken.

Gr. Bob
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten