Ik heb eerder reeds gemaild en ook gepost:
Er zijn ca 300.000 particuliere oldtimers, slechts ca 100.000 eigenaren.
Er moet 125 -135 miljoen op de plank komen
Ik begrijp van de fehac dat er van 1970 t/m 1986 maximaal ca 244.000 benzine wagens zijn (ca 80% op 300.000).
Stel dat deze allemaal aangemeld worden voor kwart tarief dan is dit ca 30 miljoen.
Het is waarschijnlijks minder want er zijn ook auto's bij van net >40j. Ook is niet alles aangemeld ivm restauratie etc.
Dan blijft er dus minimaal een bedrag over van ca 95 miljoen.
Dit moet opgevuld worden doordat mensen die nu diesel/ LPG rijden en andere auto gaan kopen die wegenbelasting kost, en mensen die op LPG/ diesels zouden blijven rijden. Dit is niet waarschijnlijk maar goed.
Laten we aannemen dat van de 100.000 oldtimer liefhebbers er 70% alleen benzine auto(s) hebben.
Dit is niet vreemd want op het totaal zijn er ook relatief weinig diesel/ LPG auto's, en benzine's zijn 70-80% van het geheel. Dan moet ca 95 miljoen betaald worden door ca 30.000 man.
Dit betekent dat de verwachte revenue per betrokken liefhebber van minimaal ca 3200 euro
Dat is erg ongeloofwaardig, zeker voor iets waar mensen vrijwillig vanaf kunnen zien
En dus ook niet in het belang van de overheid zelf..
De cijfers komen hiervandaan, een reactie van Fehac op PBL
http://www.cruisebrothers.nl/images/Old ... ndstof.pdf Ook cijfers bij fehac zelf (lang document kijk naar pagina 6 aub)
http://fehac.communicationmaster.nl/upl ... apport.pdfHierin staat voor totaal aan benzine auto's slechts ca 220.000
dat zou de revenue hieruit uiteraard nog lager maken dan de hierboven gestelde vrij rooskleurige 30 miljoen
en dus het op te hoesten deel voor diesel en LPG nog groter...
Al het bovenstaande laat nog 1 belangrijk facet buiten beschouwing: de waardedaling.
Een waardedaling van gemiddeld 3000 euro is niet vreemd aangezien voor zeer dure wagens wat in waarde zullen afnemen en andere compleet waardeloos zullen worden. Als die gemiddelde waardedaling wordt losgelaten op ca 300.000 voertuigen is daar dus bijna 1 miljard mee gemoeid...
Allemaal geld wat verdampt, allemaal voor een regeling die alleen maar verliezers zal kennen,
ook aan overheidszijde..