[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vulopening versnellingsbak bereiken?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 02:24

vulopening versnellingsbak bereiken??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vulopening versnellingsbak bereiken??

Berichtdoor Taxidriver » 11 okt 2008, 10:34

Wat is een maniertje om de versnellingsbak te vullen? Is daar een tooltje voor of een handigheidje? Ik krijg natuurlijk geen trechter ofzo in de kleine ruimte naast de vulopening. Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Taxidriver

Re:vulopening versnellingsbak bereiken??

Berichtdoor Govert » 11 okt 2008, 10:40

Ik neem aan dat je de handbak bedoelt.

Sommige flessen atf hebben een lange spuit aan de fles zitten, die kan je in de vulopening steken en dan in de fles knijpen.

Dan zijn er nog grote spuiten in de handel, die heten cardanspuit, daarmee kan je olie opzuigen maar ook ergens inspuiten. Het is een grote injectiespuit met op de plaats van de naald een rubberen slang.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Taxidriver » 11 okt 2008, 17:42

Inmiddels al gelukt: zo'n cardanspuit is bij Brezan te koop voor 25 euro. Zo vaak zal ik die olie niet verversen. Bij de Welkoop voor 7 euro (o.a. land- en tuinbouwbenodigheden) een hevelpompje gekocht (assesoire bij een petroleumkacheltje) en daar een stukje afgeknipt. Is gewoon een balgje met aan een kant een buisje en aan de andere kant een slangetje. Buisje in de oliefles, slangetje in de vulopening en pompen maar. Enige probleem was dat mijn fles olie even omviel maar dat had niets te maken met het hevelen maar met het gedoe onder de auto. Een brug of smeerput is dan wel een luxe......
Bedankt voor het meedenken.
Taxidriver

Berichtdoor Wiebren240D » 11 okt 2008, 18:22

Hallo Daar

hier in Sneek staat een vat vol olie met een slang eraan en een pompvat eraan mag je zo gebruiken ja je eigen olie er weer in doen en klaar was het geweest.

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek