Ik ben het met je eens hoor. Ik ben meestal niet zo gecharmeerd van revisie, slecht ervaringen mee helaas...
Ik heb een keer een blok laten reviseren, liep daarna een zuiger vast omdat een koelkanaal verstopt zat. Weer een nieuwe zuiger erin (weer 800 gulden) daarna liep het hele blok kapot (waarschijnlijk door een kapotte vacuumpomp). Totale schade duizenden zuurverdiende guldens.
Daarna jaren heerlijk met een ruilmotor uit een sloper rondgereden.
Ik weet niks van dit blok. Ik heb het van een kennis (een automonteur) die het voor zichzelf uit een verrotte W110 heeft gebouwd omdat het blok zo mooi liep. Omdat er zuigerbussen in zitten weet ik dat hij (ooit) gereviseerd is. het was een gok. Maar ondanks dat de verstuivers waarschijnlijk ook wel vies zijn na het stilstaan loopt hij heel aardig en rookt echt bijna niet. Al met al niet slecht vond ik zelf.
Ik zal er eens iets dikkere olie in doen. Het is nu ook wel erg warm en de radiateur is ook niet echt top. Bij 100 km/h loopt de temperatuur op naar 100 graden, als ik 110-120 ga rijden stijgt hij tot boven de 110 graden en moet ik de verwarming in de auto aanzetten. Maar als ik de afrit van de autobaan afrijdt slaat de motor niet af. Dat was bij eerdere versleten motoren met weinig compressie wel anders...

Bedankt voor het meedenken

groeten, Math