Ik heb meerdere keren mijn W123 (bekrachtigd) stuurhuis gedemonteerd/gemonteerd voor een complete revisie bij een revisie bedrijf. Niet vanwege lekkage maar vanwege te grote speling.
Een keer in mijn eentje gedaan, een keer met zijn tweeen wat makkelijke is.
Ik neem aan dat de pitman arm eraf moet om de seals e.d. te vervangen. Ik heb indertijd geprobeerd de pitman arm eraf te krijgen, met trekkers, wat warm stoken. Maar uiteindelijk heeft het revisiebedrijf 'm eraf moeten trekken op een hydraulische trekker bank. Ik weet niet eens meer met wat hoeveel druk, maar het was niet gering.
De moer die de pinman arm vastzet is een behoorlijk grote maat, die niet in de meeste doppendozen zit. Ik heb de juiste maat speciaal gekocht. En je moet een forse momentsleutel hebben omdat je de moer met een fors moment moet vastzetten.
Hier nog even de link naar mijn stuurhuisrevisie verhaal, wellicht heb je er nog wat aan:
post18707.html?hilit=revisie stuurhuis#p18707
Als je de hydraulika los hebt is het ook een goed moment om even het filter van de pomp te vervangen!
Jeroen