door Tommy_220 » 28 sep 2017, 23:25
Mijn W115 220 rijdt nog steeds heerlijk, maar hij geeft koud wat blauwe rook. Ook is de compressie van de laatste cylinder wat lager dan de rest, waardoor hij onrustig stationair loopt. Terwijl de kleppen goed staan. Verder is er noemenswaardig olie verbruik.
Mijn vermoeden is dat dit blok zeker al diverse tonnen op gas gelopen heeft. Want die gasinstallatie kwam er al rond 1980 in. En dat zowel de kleppen als de zuigerveren aandacht nodig hebben. Revisie kan een optie zijn, echter, mijn vrees is dat dit zal tegenvallen bij een blok met zoveel kilometers.
Daarom dacht ik eraan om een ruilmotorblok te laten plaatsen met veel minder kilometers, wat past op mijn automaat.
Wie heeft zo'n motorblok in goede staat liggen en is bereid om dit voor een redelijke prijs in te bouwen?
Dit mag een 200, een 220 of een 230/4 zijn, het gaat mij erom dat het blok goed is en netjes past in mijn W115. Ik ben zeker bereid om te helpen, maar heb zelf de ruimte, het gereedschap en de ervaring nog niet om een motorblok te wisselen. Overigens, als je liever hebt dat ik alleen kijk of dingen aangeef is ook prima, net wat je zelf handig vind.
Ik woon zelf in Zuid-Holland, maar ben eventueel bereid om een stuk te rijden voor een goed adres.
- Bijlagen
-
- vooraanzicht_k.jpg (608.42 KiB)