Beste mbers aller eerst de beste wensen voor 2018 beeter laat dan nooit zal maar zeggen en ik heb jullie hulp nodig om wat voor elkaar te krijgen omtrend me motor
Ik ga wat proberen uit te leggen maar het is niet me sterkste kant om het neer te typen maar goed ik probeer het wel
Ik heb sinds kort deze auto maar ik heb er nog niet mee gereden want ik wil hem eerst helemaal opknappen en wil graag de motor eerst in orde hebben .
Ik heb vandaag aan mn W116 350se gewerkt uit 1978 en ik wilde toch eens weten waarom dat hij zo slecht start zeg maar bijna niet. Dus ben ik om te beginnen eerst de distributie ketting gaan controleren op de merk tekens krukas en nokken as en daar ging het gelijk al mis Ik heb geen spelling op de ketting maar de merk tekens zitten er een 1 cm naast zowel links als de rechter nokkenas Dus als ik hem op de krukas goed zet met de merktekens recht boven elkaar dan staan de nokkenas tekens ongeveer 1 cm er naast Het lijkt er op dat de ketting met 1 tand verschil niet goed er op is geplaatst.
Mijn vraag is hoe kan ik dit het simpelste oplossen ?
Mijn dank ik heel groot met wat tips Vriendelijke groet Arjan