door RD500sec » 15 apr 2017, 09:56
Laat de motor uit tot je de slangen vervangen hebt!
Lekkende slangen zijn makkelijk zelf te vervangen, de slangen zitten met slangklemmen vast, het is zoals al gezegd verstandig ook deze te vervangen. Bij loshalen van de slangen de benzine opvangen in een bakje en/of een oude schone lap.
Let op welke slang waarheen gaat, er zit een slang tussen benzinepomp en carburateur, de aanvoer. Hier kan wat druk op staan, houd een lap om de aansluiting bij loshalen. En een retourslang tussen carburateur en de retourleiding naar de tank. Vergeet de aanvoerslang tussen de aanvoerleiding vanaf de tank naar de brandstofpomp niet. Let op bij deze slang, er zal benzine uitstromen als je hem loshaalt. Houd een opvangbak onder de werkplek en houd de slang/leiding dicht met je vinger. Zorg dat je de nieuwe slang op de juiste lengte klaar hebt, dan kun je met zo min mogelijk verlies van brandstof de klus klaren.
Kijk ook onder de auto bij de tank hoe de slangen daar zijn, tussen de leidingen onder de auto en de tank, mogelijk zijn die ook poreus.
Gebruik slang die geschikt is voor benzine van de juiste diameter. (6 of 8 mm.)
De slang kan je per meter kopen, of in een rubberen variant, dan staat er BENZINE op, of met een kanvas ommantelde slang, dan staat er geen benzine op.
Slang kun je halen bij Cartal, Brezan of een soortgelijk bedrijf, de aanvoer van tank naar de leiding onder de auto bij Mercedes. Voor het verwisselen van deze moet de tank leeg zijn, de slang zit met een wartel in de tank geschroefd.
Werk als je ook onder de auto de slangen vervangt van achter naar voor, na het vullen van de tank haal je de aanvoerslang tussen de leiding en de brandstofpomp nog even los en laat je de benzine tot daar doorlopen.
Na het vervangen de motor starten en verhoogd stationair laten draaien, mogelijk slaat de motor nog af door brandstofgebrek. De motor zal dan niet gelijk aanslaan bij de volgende startpoging. Check de aansluitingen op lekkage.
Met vriendelijke groet, Richard