Hallo allemaal,
Een paar vraagjes ivm met mijn nieuwste aanwinst... ik heb weinig verstand van de benzine versies.
1. Ik heb hem binnengebracht bij de garagist om de kleppen te regelen want er zat een getik in en hij draaide redelijk onregelmatig. Na 2 weken krijg ik hem eindelijk terug (gisteren) en het is er spijtig genoeg niet op verbeterd.
De garagist vertelde me dat hij vanalles heeft geprobeerd en er een tijdje heeft mee rondgereden om te proberen maar hij krijgt hem niet echt zoals het hoort. Hij stelt nu voor dat ik er opnieuw een tijdje zo mee rondrij om na een bepaalde periode nogmaals de kleppen te bekijken.
Er zit een nieuwe verdeelkap op, nieuwe bougies, kabels waren recentelijk door de vorige eigenaar vervangen, alsook de rotor kreeg een update. (niet meer mechanisch contact maar electronisch) kleppen geregeld en de carburateur werd nagekeken.
Bij droog weer draait hij volgens de garagist perfect, alleen bij nat en koud weer draait hij onregelmatig en valt soms zelfs stil. (gisteren met warme motor valt hij idd gewoon stil)
Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Als ik mijn garagist zo hoor heb ik de indruk dat hij het ook niet meer weet
2. Hij start niet altijd. Dat zou volgens de vorige eigenaar te maken hebben met 2 rubbers die op de automaat en starter zitten? Soms moet ik dus wat wikkelen tussen P en N zodat de motor eindelijk start. Ik probeer daar wat info over te vinden online maar heb geen idee van de juiste terminologie... iemand een idee waarover dit gaat en hoe die onderdelen precies heten? Het zou te maken hebben met een synchroon of zo?
Hopelijk iemand hier die het me kan vertellen, ik heb hem eigenlijk dagelijks nodig en 't is niet bepaald leuk om met een onbetrouwbare wagen rond te rijden... ik ben momenteel als de dood voor rode lichten!
Albast bedankt! Ik post straks nog een fotootje van de nieuwe grol bij 'even voorstellen'
groeten,
Stan