door MBreed » 23 jan 2023, 10:28
Dat is inderdaad een probleem. Tussen elke overlapping/lasnaad zal je roest vinden als je deze uit elkaar haalt. Dit betekent als je echt 100% wilt restaureren zul je elk plaatdeel los moeten boren en de hele auto opnieuw moeten opbouwen. Dit gaat ook voor ons te ver. Wij hebben een deel losgehaald, met name waar we veel roest verwachtten of waar het plaatwerk dun was, maar de rest laten we gewoon zitten. We proberen met een puntig freesje er zo goed mogelijk in te komen en vervolgens laten we een roestomvormer in de naad lopen. Wij gebruiken die van de Action, Spectrum. Wordt gevuld bij een bekend merk. Busje met deze temperaturen eerst even op de kachel leggen, wordt hij nog dunner. Dan wordt de auto gespoten met 2k epoxy grondverf, dan de lak en als de auto eenmaal helemaal gespoten is laten we de naden nog weer vollopen met een heldere tectyl of was. Je zou ook kunnen overwegen de overlappingen met kit dicht te smeren, zoals bij de latere bouwjaren, dat is eigenlijk nog beter, maar wij willen de originele look behouden.