Hallo Coupe,
Zelf rij ik een 230 sedan op gas met een M115 motor. Dat is volgens mij dezelfde motor die jij erin hebt. Nu heb ik naar mijn idee hetzelfde probleem. Prima lopen, starten op gas bij deze lage temperaturen geen probleem. Toch heb ik tijdens het rijden steeds het gevoel dat de auto adem gebrek heeft. Afgelopen september alles vervangen, bougies, olie en luchtfilter. Verse olie kleppen gesteld en ga zo verder. Ook heb ik een nieuw origineel Mercedes rubber aansluiting van de carterontluchting op het deksel van het luchtfilter gezet. (De oude was gaar) Sindsdien voel ik aan mijn rechtervoet wel een vage brom, voelen niet horen! Als ik hem vrij trap hoor ik geen rare geluiden, geen schuren geen brommen geen rommelen dus het is niet de aandrijflijn. Ik constateer wel een hoger brandstofgebruik, ik reed altijd 1:7,3 en nu rond 1: 6,8. Ook heb ik een aantal weken geleden een mega probleem gehad met de carterdruk. Naar mijn idee heeft dit met elkaar te maken.
(Zie dit topic:
http://jagg.nl/component/option,com ... /catid,13/)
Alles is toen weer nagezien en de auto rijd weer. Geen olieverbruik etc. De auto heeft 50400km gereden dus slijtage kan het niet zijn. Toch ben ik er nog steeds niet gerust op.