[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 230C geen vermogen : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:00

W123 230C geen vermogen

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

W123 230C geen vermogen

Berichtdoor coupe » 05 jan 2010, 20:17

geen vermogen op LPG en benzine
kan niet harder dan 130 km/h op LPG en benzine
Mercedes W123 230 coupe
bouwjaar 1978
coupe

Re:W123 230C geen vermogen

Berichtdoor Wiebren240D » 05 jan 2010, 20:34

Hallo Coupe

wat is de staat van onderhoud?
daar staat en valt alles mee.

wanneer de kleppen gesteld onsteeking optijd gezet bougies vernieuwd en ga zo maar door.

om op afstand even te zeggen met zo een beetje informatie is echt niet gemakkelijk hoor.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Babe Hardy » 05 jan 2010, 21:24

Hallo Coupe,

Zelf rij ik een 230 sedan op gas met een M115 motor. Dat is volgens mij dezelfde motor die jij erin hebt. Nu heb ik naar mijn idee hetzelfde probleem. Prima lopen, starten op gas bij deze lage temperaturen geen probleem. Toch heb ik tijdens het rijden steeds het gevoel dat de auto adem gebrek heeft. Afgelopen september alles vervangen, bougies, olie en luchtfilter. Verse olie kleppen gesteld en ga zo verder. Ook heb ik een nieuw origineel Mercedes rubber aansluiting van de carterontluchting op het deksel van het luchtfilter gezet. (De oude was gaar) Sindsdien voel ik aan mijn rechtervoet wel een vage brom, voelen niet horen! Als ik hem vrij trap hoor ik geen rare geluiden, geen schuren geen brommen geen rommelen dus het is niet de aandrijflijn. Ik constateer wel een hoger brandstofgebruik, ik reed altijd 1:7,3 en nu rond 1: 6,8. Ook heb ik een aantal weken geleden een mega probleem gehad met de carterdruk. Naar mijn idee heeft dit met elkaar te maken.
(Zie dit topic: http://jagg.nl/component/option,com ... /catid,13/)
Alles is toen weer nagezien en de auto rijd weer. Geen olieverbruik etc. De auto heeft 50400km gereden dus slijtage kan het niet zijn. Toch ben ik er nog steeds niet gerust op.
Babe Hardy

Berichtdoor coupe » 05 jan 2010, 21:47

hallo
Ik bezit auto slechts een week de details met onderhoud zijn niet bekend bij mij.
eigenaar is alleen toe te voegen dat de auto goed instellen op LPG
coupe

Keer terug naar LPG Specifiek