Sinds kort heeft m'n 280CE een vervelend probleem. Op LPG valt hij soms stil, als ik de auto heb laten uitbollen.
Dus na een stukje rijden zonder de voet op het gaspedaal, na bv het verlaten van de snelweg of uitbollen tot het stoplicht. Heel af en toe valt hij dus stil. Enkele weken geleden deed hij het regelmatig, na twee weken leek het probleem zichzelf opgelost te hebben. Maar gisteren sloeg ik weer een mal figuur aan het stoplicht. Als ik de auto dan terug start, start hij wel onmiddellijk, perfect.
Het lijkt dus alsof de motor de toevoer leegzuigt.
Bijkomend nog dit, de auto is een automaat. Ik heb altijd gehoord dat je niet al rijdend naar "N" neutraal mag schakelen. Maar nood breekt wet (maar hopelijk geen tanden), om de auto snel weer te starten in de ochtendspits, haal ik 'm uit "D", start de auto, en dan weer in "D", terwijl de auto nog bolt dus. Beter dan, zonder servostuur, naar de wegkant te bollen tussen het andere verkeer om daar volledig te stoppen en te starten.
Enige tips ivm het stilvallen? Het was dus erger voordien, nu was het al een week geleden (ik rij de auto bijna dagelijks), maar gisterendus weer één keertje.
Alvast bedankt voor jullie input,
Dirk