Mijn auto ook van binnen.
Nu ben ik het zat.
Het zoveelste 'euvel' van mijn 280E, maar ik ben vastberaden dit op te lossen!
Met weer als vandaag hoeft het niet heel lang te duren of mijn auto is van binnen ook nat. Het zijn geen grote plassen, maar ik zie het wel sijpelen.
De eerste is in de kofferbak, aan de zijkanten onder de achterruit. Zal denk ik wel een rubber zijn, dus die eerst maar eens vervangen en kijken wat er dan verder gebeurt.
De tweede is voorin, bij de bestuurderskant. Het water komt vanuit het gat waar de hendel zit waarmee je de motorkap kan openen. Het water komt vanuit dat gat, zo op het voet-handrempedaal, waarna het weer z'n weg vervolgt naar het tapijt en dan langs de zijkant naar achteren toe sluipt.
Meerdere dingen heb ik al gecontroleerd, waaronder;
-Voorste afwateringskanalen van het schuifdak -> ging er met een buitenremkabel doorheen, geen troep of andere vuiligheden te bekennen.
-De scharnierbakken van de motorkap -> bakken zijn schoon en roesten niet. Doorloop nog niet getest met water.
-Afwateringskanaal onder de linker ruitenwisser -> had de ruitenwisser eraf gehaald, roostertje verwijderd en gekeken, maar hetzelfde verhaal als de scharnierbakken. Geen roest en geen vuiligheden.
Zou het wellicht kunnen komen van het voorste raamrubber? Het lijkt wel alsof ter hoogte van de onderkant van de voorruit en de bovenkant van het dashboard het water naar beneden komt.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Groet, Puck
PS. had de foto rechtop toegevoegd in het bericht, maar het komt er een kwartslag gedraaid in. Iemand een idee hoe je dit kan voorkomen?
- foto 3.JPG (110.96 KiB)