Met de keuring een opmerking gekregen dat de fusee van de draagarm linksboven speling heeft. Mag nog net met kleiner of gelijk aan 1mm dus goedgekeurd, maar toch het advies deze te vervangen.
Met zoeken naar info op internet en MB naslagwerk wordt het beetje lastig en onduidelijk. Volgens mijn boekje heb ik onderdeel "116 586 0533 Rep.-Satz Führungsgelenk" nodig. Maar die vind ik bijna nergens slechts in het buitenland voor dik €90 of ergens als nog wat new old stock maar dan wel origineel voor €55.
Dit terwijl dit Führungsgelenk (fusee) zit ook in de complete draagarm (Querlenker 123 330 4607), op voorraad verkrijgbaar voor € 30.-
https://www.autodoc.nl/febi-bilstein/1869035
Dan is daar de keuze snel gemaakt.
Maar nu las ik ergens anders dat de Fusee kogel onder identiek is aan die van boven en slechts andere onderdeel nummers hebben. Weet hier iemand of dit ook echt zo is? Op het eerste gezicht lijkt het er wel op... Of is misschien een alternatief passend nummer voor 116 586 0533 Rep.-Satz Führungsgelenk?
Dit zou de klus gemakkelijker en sneller klaren.
Of is het toch maar beter om dan maar gelijk eieren voor mijn geld kiezen en de complete draagarm te vervangen? Maar dan moet ik ook nog even op zoek naar lager rubber 116 333 4041, die ik ook weer niet zo snel kan vinden. Geen idee of over de staat van het rubber wat daar nu zit.
Wat zijn jullie ervaringen met deze klus?