[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 CE: alle ramen geheel naar beneden : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:32

W123 CE: alle ramen geheel naar beneden

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

W123 CE: alle ramen geheel naar beneden

Berichtdoor W123CE » 05 apr 2010, 23:12

Dag,

misschien is dit een dubbele post, maar ik zocht het forum af en kan er niks over vinden.

Kent iemand een oplossing voor het probleem van de vensters in een W123 die niet meer helemaal naar beneden gaan? Is het eenvoudig te verhelpen, of moet dan het halve interieur uit de auto?

groeten, Patrick
W123CE

Re:W123 CE: alle ramen geheel naar beneden

Berichtdoor jan280CE » 05 apr 2010, 23:17

Patrick,

Helaas zal de hele binnenbekleding eruit moeten.
Ik vind het overigens wel typisch dat het zowel voor als achter niet meer werkt,Maar meestal is er een deel van het ruitmechanisme verbogen.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor W123CE » 05 apr 2010, 23:25

Dag Jan,

dank je. Wat ik bemerkte was dat rechtsvoor helemaal in orde is. Linksvoor klonk niet goed, alsof er zand langs de ruit liep. Maar dat is misschien eenvoudig te verhelpen. Ik stopte in ieder geval met het raam naar beneden te doen. Rechts- en linksachter gingen beiden zo'n 2/3e naar beneden. Dat is natuurlijk niet voldoende voor het aangename cruisen op juni-avonden.

Het is volgens mij een bekend euvel van de coupes, niet?

groeten, Patrick
W123CE

Berichtdoor jan280CE » 05 apr 2010, 23:30

Hallo Patrick,

Het probleem is op het nederlandse forum niet echt bekend en gedocumenteerd.
Ik heb er zelf ook geen last van, maar op het Duitse forum had ik er eens over gelezen.
http://www.w123-forum.net/phorum/list.php?1

Als je de Duitse taal enigzins beheerst zou je daar eens kunnen zoeken of anders de Engelse/Amerikaanse site's eens doorploegen.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Henk1959 » 06 apr 2010, 00:39

W123CE wrote:

Rechts- en linksachter gingen beiden zo'n 2/3e naar beneden. Dat is natuurlijk niet voldoende voor het aangename cruisen op juni-avonden.

Het is volgens mij een bekend euvel van de coupes, niet?

------------------------------------------------------------------

Dag Patrick

Mijn coupe heeft idd hetzelfde euvel, zowel rechts- als linksachter gaan maar een klein eindje open.
De bekleding zal er toch uit moeten en zoals Jan aangeeft zal de oplossing gezocht moeten worden in het ruitmechanisme wat iets verbogen is.
Overigens gaan mijn ruiten voor wel helemaal open, maar het gaat wel zwaar, vooral links gaat het dichtdraaien niet van harte.
Henk1959

Berichtdoor Hans230CE » 06 apr 2010, 21:45

ik denk dat dit een geval is van "ouw dit gaat trek opleveren dus doen we ze niet open".

Gevolg, smeerspul verhard, en bijna zeker manuele ruiten.

Remedie;

-achterbank eruit, hoedenplank eruit, C-stijl bekleding eraf, zijkant achter eraf - mechanisme zuiveren van ouwe troep, en opnieuw invetten, dan een paar maal op en neer.
Niets forceren!!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor W123CE » 07 apr 2010, 09:37

Dag Hans,

top, goed idee.

Dus om de bekleding van de achterzijde eruit te halen, moet de achterbank eruit? Is er iemand in de buurt van Utrecht die dit weleens gedaan heeft (bij een coupe)?

Van Remigius kreeg ik de tip om voor eventuele onderdelen even te zoeken naar een tweedehands onderdelen handelaar, of op eBay/Marktplaats.

groeten, Patrick
W123CE

Berichtdoor Hans230CE » 07 apr 2010, 22:24

Bekijk het eerst eens voor je onderdelen koopt. Tis een beetje werk, maar^probeer het eerst eens los te krijgen en te "vetten".
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Remigius » 09 apr 2010, 12:53

Dat sowieso...de truuk is emt de Benzen blijf je onderdelen kopen als je wilt..er zijn er genoeg en eigenlijk alles is of oud, versleten of in mindere staat na 30 jaar...zolang het werkt of werkbaar te maken is, niet vervangen tenzij je sponsorcontract hebt bij Nike of Mercedes;-)

Mijne werken wel, rechtsachter alleen erg stroef..dus..wordt Hans zijn advies opvolgen-welk soort vet denk je aan om erin te stoppen Hans (of Patrick),is kogellagervet ok?

Ik heb alleen ervaring mee met de sedan Patrick, de coupe is voor mij ook een nieuw terrein.

C style bekleding eraf klinkt als lastigste deel, de achterbank zit e rlos in..aan die klipjes trekken (onderkant, waa rje dijbeen/hamstring rust) en hij komt omhoog, dan trekken.

Gr
Remy
Remigius

Berichtdoor W123CE » 09 apr 2010, 22:44

dank voor de tips Remy. Ik moet overigens nog een weekendje geduld hebben. Hij is komende week klaar!

groeten, Patrick
W123CE

Berichtdoor Remigius » 09 apr 2010, 23:23

JE hebt hem nog steeds niet? Wow...wachten is a bitch!

Er zijn 86000 coupes gemaakt...800000+ Diesels...en 2,4 miljoen! sedan benzine motoren...maw..het duurt even maar the wait is worth it!

Hou je koel, het plezier komt echt.

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor W123CE » 10 apr 2010, 12:22

Hai Remy,

anders vlak voor de stoplichten alvast even omschakelen naar benzine, er 2,50 euro doorheen jassen en weer terugschakelen.

Lag dat gas er in één dag in? En wat kostte het je (afgezien van de uitlaat, of moest die vervangen worden vanwege het gas, nee toch?). PM kan natuurlijk ook.

groeten! Patrick
W123CE

Keer terug naar Interieur