MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:23

W123 coupe remmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:W123 coupe remmen

Berichtdoor douwewe » 15 jan 2010, 18:30

heb hem inderdaad helemaal ingetrapt
dat gebeurt automatich mij is geleerd dat je hem eerst opdruk pompt
dan het pendaal onderdruk vast houd
en dan de ontluchtings nippel van de desbetrefende remcilinder losdraait die je wilt ontluchten
(op deze manier verplaats je ingesloten lucht uit de dalende of stijgende leidingen)
daarna weer ontluchtingsnippel vast draaien en opnieuw pompen met het pendaal tot je weer voldoende druk hebt
en dan het hele proces opnieuw tot er bij de cilinder geen lucht meer uit komt

en zodra je dan de ontluchtings nippel losdraait dan valt je pendaal automatich geheel naar beneden

maar wat ik dan graag van jou zou weten jeroen is wat jij bedoelt met een interne keering
en hoe volgens jou je die dan kan kapot trappen<br><br>Post edited by: douwewe, at: 2010/01/15 17:32
douwewe

Berichtdoor MBvO » 15 jan 2010, 19:25

He Douwe,
Wel goed het vloeistofniveau in het reservoir op peil gehouden? Als dit te laag komt zuig je alleen maar lucht in het systeem. Bij het ontluchten van de achterremmen heb je misschien toch aardig wat vloeistof afgetapt waardoor er nu te weinig inzit en er geen druk opgebouwd wordt.
Succes
MBvO

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 15 jan 2010, 20:23

In een hoofdremcilinder zitten klepjes en keringen, dezen worden bij normaal gebruik (dus eengesloten systeem)tot een bepaalde stand geduwd. Als je systeem zonder druk staat dan kun je het pedaal veel verder trappen dan normaal, met als gevolg dat je een oude hoofdremcilinder (met bijv roestvorming binnenin)kapot kunt trappen. Zuigertje wat erin zit gaat dan kapot waardoor je geen druk meer kunt opbouwen.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor ajdgroot » 01 feb 2010, 22:43

Ik heb hetzelfde, mijn voor remmen blokkeren ook bij het minste of geringste aanraking van het rempedaal op spekgladde ondergrond. Ik rijdt daar stapvoets en zelfs dan is er geen houden aan, ik glij door. Dit blokkeren gaat gepaard met een sissend geluid. Verder op gewoon wegdek remt auto prima volgens mij.
ajdgroot

Berichtdoor Toyman » 01 feb 2010, 22:50

ik denk dat het komt om dat de wielen geen weerstand hebben
en dan blokkeren
het zelfde als je teveel gas geeft dan blijf je ook gewoon staan met dit weer.
Toyman

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 01 feb 2010, 23:54

je moet met dit weer echt een fluweel voetje (maat kano) hebben zowel met gas geven maar zeker ook met remmen.
Adrieaantjuhh

Berichtdoor janbenz1 » 03 feb 2010, 00:39

Hoe lijkt het Douwe, heb je de remmen al klaar?
Anders gelijk de hoodremcilinder reviseren.
Je kunt een revisie setje kopen, en de hoofdremcilinder er afhalen, demonteren, schoonmaken revisie setje er in en weer monteren.
Is prima te doen, en goedkoper dan vervangen.
Dat kan alijd nog als dit niet gaat werken.
Alle remolie vervangen, dit is heel belangrijk, vocht is de killer voor de remcilinders en met vorst gaat dit dubbelop.

Het remmen moet wel goed kunnen, die van mij remt met gladheid goed gedoseerd, en blokkeerd niet met de geringste aanraking.

Protte lok en wille.

Groetnis fan Jan.<br><br>Post edited by: janbenz1, at: 2010/02/02 23:46
janbenz1

Berichtdoor douwewe » 04 feb 2010, 12:03

heb er helaas te weinig tijd voor om er even goed voor te gaan en hem te gaan reviseren
zal inderdaad een revisie setje gaan halen en een hoon apparaat om hem van binnen netjes te honen (glad maken)
tevens wil ik dan alle remcilinders 1 voor 1 grondig nakijken schoonmaken en weer inelkaar zetten met wat koper wet en vaseline in de rubbers
dus ja dat is niet even een operatie die je even doet hier wil ik minimaal een dag voor uit gaan trekken
douwewe

Vorige

Keer terug naar Techniek