Op dit moment ben ik bezig met vervangen van de koppelingsset van mijn 240D type met 72PK van december ‘80; hele set inclusief toplager en koppelingscilinder. Bij bestellen ontving ik een verkeerde koppelingsplaat. In de verpakking (LuK) zat een plaat die op een prise-as past van 26 tanden ipv 10. Bij deze set zat wel een druklager met dezelfde hoogte als het oude lager. Nu een nieuwe LuK set ontvangen en deze keer viel me op dat het druklager hoger is dan het oude lager! Zie foto’s oude lager en nieuwe lager naast elkaar.
- DFA51599-EFA0-4262-BBF2-FE6D964DC7A9.jpeg (1.61 MiB)
- 13A292EF-23D8-4DBA-A148-2BB00EA944A1.jpeg (1.78 MiB)
- 5C875080-3227-4A68-86A5-6D24167CCBA1.jpeg (2.23 MiB)
- 39F74094-D145-4DAF-B2A4-3F38C6F9F1D3.jpeg (2.14 MiB)
Zijn er verschillende lagers voor de W123 verkrijgbaar en kan ik dit lager probleemloos gebruiken? Hij neemt de hele beschikbare ruimte in beslag tot aan de rand van de pijp waarop hij wordt gemonteerd (net voor de tanden van de prise-as)!
Ik wil voorkomen dat ik later alles opnieuw moet demonteren...
Ik hoor graag jullie ervaringen/advies.
Mvg
Harry