MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:22

W123 op televisie.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 op televisie.

Berichtdoor marty » 29 jun 2007, 10:39

Geachte leden,

Bij de laatste aflevering van Rayman is laat op 09-06-2007 is op het einde van de aflevering te zien hoe Achmed en Rachid vertrekken voor een vakantie naar marokko. Dit doen zij, in een W123.
Vind ik erg leuk, deze heeft dezelfde kleur als de mijne. Bij mij in de buurt rijd ook een Marokkaanse man in ongeveer dezelfde auto als ik. Altijd als we elkaar tegenkomen, zwaaien en glimlachen we naar elkaar. Zijn zoon, die ik per toeval tegenkwam bij een vriend van mij, wilde mijn auto wel kopen maar wederom moest ik vriendelijk bedanken met de vriendelijke groeten aan zijn vader.
Maar goed, voor degene die het gemist hebben hieronder de link. FF de aflevering van 09-06 openen, en de tijdsbalk van de film doorschruiven naar het einde.

Gr.
Marty

http://www.omroep.nl/nps/mix/raywelcome ... .html~main
marty

Antwoord:W123 op televisie.

Berichtdoor Bemerbenz » 29 jun 2007, 11:14

Door mijn werk kom ik met enige regelmaat in landen rondom de Middellandse Zee. In Marokko, Libanon en Tunesie zie je veel w123-sedans. De W124 verschijnt ook in het straatbeeld (vaak als taxi).
In Egypte viel de aanwezigheid van Peugeot 405/6 (met name de breaks) op. In Bosnie stikt het van de Golfjes type 2. Coupe's W123 ben ik niet tegengekomen (blijkbaar niet functioneel, want hoe krijg je een geit of een mand met kippen/ganzen op de achterbank ?)
Dat onze zuiderburen kiezen voor W123/diesel lijkt me duidelijk (bijna niet kapot te krijgen en er zijn er veel van gemaakt) De diesels roken opvallend veel, wellicht omdat er diesel van inferieure kwaliteit wordt gebruikt (in Kosovo, Macedonie, FYR etc. voegt men additieven toe aan geimporteerde huisbrandolie en dit wordt aan de reguliere pomp verkocht als diesel, schijnt een lucratief handeltje te zijn voor mensen die het in fiscaal opzicht niet zo nauw nemen....)
Bemerbenz

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto