[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 personaliseren : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:14

W123 personaliseren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 personaliseren

Berichtdoor Fritske » 04 apr 2010, 16:05

Hoi Mensen,

Zoals ik eerder op dit forum gemeld heb heb ik sinds kort een 230 uit '78.
Nu ben ik een beetje aan het bekijken hoe ik deze kan personaliseren, zonder afbraak te doen aan het originele, dus alles moet eenvoudig verwijderbaar/terug te draaien zijn.

Voor het comfort wil ik de (originele??) Blauwpunkt radio vervangen door een moderner exemplaar met CD functie. Ik weet nog niet hoe e.e.a. aangesloten zit, maar ik wil het zo maken dat de oude radio eenvoudig terugkan.

Misschien wil ik nog wat met de lampen doen, b.v. de oranje richtingaanwijzers als stadslicht laten branden ofzo, maar dat weet ik nog niet.

Nu mijn vraag om inspiratie op te doen,

Wie heeft er al wat gedaan aan zijn W123 om hem te personaliseren, een eigen uiterlijk (of innerlijk) te geven. (graag met foto's) (ik denk aan verlichting, nummerbordhouders, hoefijzers op de grille, hondjes op de hoedenplank, etc.

Voordat ik straks iedereen over me heen krijg; ik ga hem dus niet pimpen en met vlammen beschilderen ofzo, hij blijft gewoon origineel, met een beetje extra.

Groeten Fritske
Fritske

Re:W123 personaliseren

Berichtdoor MBvO » 04 apr 2010, 16:33

Mijn 300D wordt beetje bij beetje verbeterd, dwz de tekortkomingen die hij in de jaren heeft opgedaan probeer ik zonder al teveel kosten (en kennis) toch zoveel mogelijk zelf weer te maken, maar ik voeg weinig tot niets toe. Het enige wat ik heb toegevoegd zijn de platen van twee clubmeetings van de Spaanse W123 club waar ik aan mee heb gedaan, deze staan sinds de meetings achter de achterruit. Dit ook om het klassieker-aspect een beetje te verhogen zodat (hopelijk) de auto door medeweggebruikers en op de parkeerplaats een beetje wordt gerespecteerd.
MBvO

Berichtdoor Leon » 04 apr 2010, 19:01

mijn "aanpassingen":

chromen nummerplaat houders
nummerplaat met opgelegde letters/cijfers
anwb / ww logo op de grille

op de hoedenplank:
knikkend hondje
gleufhoedje
en.... een roze wit gebreide WC rol houder :)

Verder is ie he-le-maal orgineel.
Leon

Berichtdoor Remigius » 04 apr 2010, 21:36

Je kan zebrano onderdelen kopen, voornamelijk stuur(delen) en versnellingpook knop...is een houtsoort standaard voor coupes , wellicht spannende velgen en verder zou ik 1,2,3 niet weten?

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor 250petrolgrun » 04 apr 2010, 21:43

Hallo Fritske,

Ga hier maar eens winkelen op Ebay Duitsland. De snelkoppeling die ik hier toevoeg is van de pagina Tuning en Styling.
Maar er is nog vééél meer!

http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Auto- ... m14&_pgn=1

Succes met het eigen maken van je W123.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Frasp » 04 apr 2010, 22:33

Hoi fritske

Van voor naar achteren:

Zwart gespoten grillerooster
Zwart gespoten ribbels koplamphouder
Emblemen ANWB en WW op de grill
Chromen roosters onder de ruitewissers
Aan de binnenspiegel een koebel met rozekrans
Links achter op de hoedenplank de wc-rol
Daarnaast het hondje en als laatste
De Luxaflex

Groet
Frank

Frasp

Berichtdoor Fritske » 08 apr 2010, 00:03

Bedankt voor de reacties, ik zal eens kijken wat ik kan doen met zebrano.
Ik wil het wel bij de velgen met de wieldoppen houden die ik nu heb, die vind ik persoonlijk mooier als de kroonkurkvelgen.
Ik hou zelf niet zo van dingen op de grille, maar ik vind de zwart gespoten koplamproosters en grille er wel mooi uitzien, al weet ik niet of dat bij mijn groene ook zo mooi zal staan.
Heb jij trouwens wat speciaals gedaan met je verlichting Frank, op de foto branden zowel je breedstralers als je koplampen, bij mij kan dat niet, breedstra(a)ler(s) (er is er een kapot) kunnen alleen aan bij mij als mijn koplampen op stadslicht staan.

Aangezien ik nieuw ben in de W123 wereld ga ik in elk geval mijn ogen open houden om ideeën op te doen.
Fritske

Berichtdoor Frasp » 08 apr 2010, 12:18

Frits,

Ik heb met de lampen niks bijzonders gedaan. De lichtschakelaar twee tikken naar rechts en 1 keer uittrekken en dan heb je het zoals op de foto. Heb geen ervaring met andere Benzen.
Succes
Frank
Frasp

Berichtdoor Hans230CE » 08 apr 2010, 13:09

Frits,

Bij sommige imports is het onmogelijk om beide tegelijk te laten branden, dus mogelijk ligt de oorzaak hier bij jouw wagen.

Voor die oranje standlichten (sidemarkers) kan je gewoon US pinkers en acheterlichten monteren. Dan hou je de originele appart en in een pink weer omgebouwd.

En voor de rest geldt. The sky is the limit
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DikkieDick » 09 apr 2010, 14:38

Fritske:

Ik heb er verder qua uiterlijk niet zo veel aan gedaan: alleen is de keienvanger na de tectylbehandeling zwart. ;-)
Aan de buitenkant recentelijk wel 4 mooie ventieldopjes op gezet met MB-logo. Vond die groene plastieken doppen niet staan bij de blauwe auto.
Intern wel wat veranderd: andere autoradio. Zoek op Marktplaats eens naar een Becker Traffic. Zijn radio's voor de MB, maar wat moderner dan de oude dingen. En staat prima bij het interieur. En het geluid is ook goed. Beter dan het Aldi-apparaat dat ik eerst had gekocht.

Wat minder zichtbaar: front-luidsprekers, cruisecontrol en stuurbekrachtiging.
DikkieDick

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2010, 23:39

Ik heb vandaag wel iets persoonlijks aan de auto gedaan.
Een ster van een W115 er op gezet.
En................ de gril ralley zwart gespoten.

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2010, 23:40

En dus de gril ralleyzwart,
Helaas de foto's in het donker gemaakt.

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2010, 23:41

Nu de stripjes onder de koplampen nog eens, kan ik gelijk nieuwe rubbertjes er in plaatsen.

janbenz1

Berichtdoor Frasp » 09 apr 2010, 23:42

Aaaaahhhh, mooi he, dat zwart.... Super. Nu nog een fotootje in daylight

Groet
Frank
Frasp

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2010, 23:43

Ik vind het mooi, maar geef gerust je mening wat je er van vind.
Orgineel is het niet, maar in zekere zin ook weer wel! :-O

janbenz1

Berichtdoor Frasp » 09 apr 2010, 23:45

Ik vind het mooi Jan, kijk maar naar mijn foto enkele berichten geleden. Bij mij is het antraciet.
De ster is gewoon te koop waarschijnlijk?

F
Frasp

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2010, 23:50

Als de randjes onder de koplampen ook nog zwart zijn is het helemaal compleet.
Ik dacht eerst om de roosters onder de voorruit chroom te gaan doen, maar bij een witte auto valt dit niet echt op.
Nu dacht ik, als ik de delen die niet chrome kunnen zwart maak, valt het chroom weer beter op.
Zo dus ook op de gril.
Daarom heb ik dit gedaan.
Geen ingrijpende verandering, en altijd weer te herstellen, maar het grijs werd ook al zo raar, en dan is dit een mooie oplossing..
tenminste dat is mijn filosofie. Mooi woord he?

Groetnis fan jan.

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2010, 23:53

Ik heb het gezien Frasp, staat mooi, ook omdat je wagen donker is.
Ik heb het dus zwart gemaakt, maar is wel mat zwart.
Hoe heb je de koplampen gedaan, is dat te doen?
Oh ja de ster is gewoon te koop, de voet heb ik 2e hands, maar is waarschijnlijk ook nog wel te koop.
Is niet goedkoop, hele set Ster, voet, inclusief bevestigingsveer zit rond de €110,00

Groetnis fan Jan.<br><br>Post edited by: janbenz1, at: 2010/04/09 23:55
janbenz1

Berichtdoor Frasp » 09 apr 2010, 23:59

Pfff, da's n flinke prijs. Even sparen nog maar. De lampen zijn heel simpel te demonteren. In het topic van Toontje "kalefateren" van de 240 staat het uitgebreid beschreven. Het zwart maken zal bij jou iets minder effect hebben. Ik heb nog lampen van de tweede serie. Dus de ronde en dan heb je wat meer zwart. Ben benieuwd naar een foto overdag. Goed bezig.

Frank
Frasp

Berichtdoor Fritske » 09 apr 2010, 23:59

het ziet er inderdaad wel goed uit op een zwarte, en op een witte zie ik dat het ook heel mooi staat, maar hoe zou het zijn bij een groene.. haha, ik ga van de week even photoshoppen denk ik.
Fritske

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto