[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
W123 uit duitsland halen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:25

W123 uit duitsland halen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 uit duitsland halen

Berichtdoor Lorenz » 02 maart 2008, 16:18

hallo allemaal,
ik heb een hele mooie witte W123 in duitsland zien staan, die ik wil gaan ophalen met mijn vader.
Ik wil de auto op een autoambulance mee naar nederland nemen, en dan hier opslaan in onze loods, om te wachten tot ik 18 ben over een paar maandjes.
ik wil hem hier pas invoeren in nederland als ik 18 ben, en er dan dus mee gaan rijden op de weg, en ondertussen wat rijden op de dam(woon namelijk op een boerderij), en poetsen etc.

Nu heb ik een paar vragen:
Kunnen jullie mij vertellen wat mij allemaal te wachten staat in duitsland met overschrijven enzo?
Is het mogelijk om de auto in nederland over een paar maanden pas in te voeren als ik echt 18 ben terwijl de auto hier al wel een paar maanden staat of moet ik echt gelijk uit duitsland de auto invoeren?
Hoe weet ik of ik een auto heb gevonden die door de APK in nederland gaat komen, zodat er geen grote kosten aan komen, Hebben ze in duitsland ook een soort van APK die erg op de nederlandse lijkt ofzo?, zodat ik weet dat het hier geen probleem gaat worden.

alvast bedankt iedereen!
Lorenz

Re:W123 uit duitsland halen

Berichtdoor D!rk » 02 maart 2008, 16:34

Hallo

Even een reactie op je vragen:

Kunnen jullie mij vertellen wat mij allemaal te wachten staat in duitsland met overschrijven enzo?

Nee, gebruik de zoekfunctie eens op het forum, dit is echt heel vaak besproken. Heb je al gezocht? Ik geloof van niet...

Is het mogelijk om de auto in nederland over een paar maanden pas in te voeren als ik echt 18 ben terwijl de auto hier al wel een paar maanden staat of moet ik echt gelijk uit duitsland de auto invoeren?

Geen probleem, je kunt die wagen zo lang als je wilt laten staan, als ie maar niet op de openbare weg staat.

Hoe weet ik of ik een auto heb gevonden die door de APK in nederland gaat komen, zodat er geen grote kosten aan komen, Hebben ze in duitsland ook een soort van APK die erg op de nederlandse lijkt ofzo?, zodat ik weet dat het hier geen probleem gaat worden.

Vraag of ie een HU meekrijgt een HauptUntersuching, dit is de duitse APK. Deze is velemale strenger dan de Nederlandse. Grote kosten komen er meestal wel hoor, reken op ca. 1000 euro in het eerste jaar.

Groet<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2008/03/02 15:35
D!rk

Berichtdoor Harrie » 02 maart 2008, 16:42

Beste Lorenz.

In duitsland hebben ze de TuV, dat is zoiets als de APK hier.
Voordat je de wagen meeneemt, kontroleren of je alle papieren bij de wagen hebt.
Vaak zit er dan ook een TuV erklarung bij, hierop kun je dan aflezen wanneer de wagen voor het laatst is gekeurd.
Daarnaast heb je de Kraftfahrzeugbrief, deze is heel belangrijk.
Hierin staan alle gegevens van de wagen vermeld, en ook alle vorige eigenaars.
Deze brief heb je nodig, om de wagen bij de RDW te laten registreren.

Vaak zit er dannog een blauw of rose papietje bij, dat is het afmeldingsbewijs.
Hierin wordt bevestigd dat de wagen is afgemeld en geen registratie meer heeft.
Kentekenplaten moeten namelijk in duitsland worden ingeleverd.

Een nederlands kenteken aanvragen, je hoeft hem dus niet apk te laten keuren bij de RDW.
Dat staat los van de registratie.
Als de wagen ouder is als 25 jaar, hoef je verder ook geen Bpm af te dragen.
De registratie bij de RDW kost iets van € 120,00 ongeveer, en je krijgt dan in de regel binnen een week je kenteken thuisgestuurd.
Wanneer jij de wagen laat registreren maakt niet zoveel uit, je kan dus rustig de wagen in de boerderij wegzetten tot je 18 jaar bent.

Hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes met de aanschaf, en als je hem hier in NL hebt, miscchien een idee om hem dan een aankoop keuring te geven, dan weet je ook gelijk hoe de conditie van de wagen is. (bij KLasse Klassiek € 50,00)
Met vriendelijke groeten Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor HuGoBoSs » 02 maart 2008, 16:56

harrie wrote:

Als de wagen ouder is als 25 jaar, hoef je verder ook geen Bpm af te dragen

Beste harry het is inmiddels verander het is 20 jaar geworden <br><br>Post edited by: HuGoBoSs, at: 2008/03/02 15:57
HuGoBoSs

Berichtdoor Semrick » 02 maart 2008, 17:00

Hoi Lorenzo,

Ik heb je laatste posting in het topic waarin je jezelf voorsteld verwijderd omdat je hier dezelfde vraag opnieuw stelt en het dan voor iedereen onoverzichtelijk wordt. ;-)

Voor wat betreft die auto die je gezien hebt in Duitsland, heb je die in het echt gezien of alleen op foto's.
Foto's kunnen namelijk ernstig bedriegen.
Ik ben zelf ook diverse keren tevergeefs naar Duitsland gereden voor auto's die er op de foto perfect uitzagen. Maar terplaatse bleek het niks te zijn.
En zo ken ik nog wel een paar clubleden met dezelfde ervaring.
Oa. ex voorzitter Arno 250Petrolgrun heeft daar mooie verhalen op het forum over geschreven.

En als je foto's hebt plaats ze hier dan eens misschien kunnen we er dan nog wat nuttigs over zeggen.
En zelfs al heb je de auto live gezein dan kan de schijn bedriegen. Een hele mooie auto kan behoorlijk rot zijn op plaatsen die niet zichtbaar zijn. En ik weet waar ik over praat. Kijk voor een overzicht van tot nu toe aangetroffen slechte plekken maar eens bij mijn project Belgische 240D opknappen. (trouwens wel een door jou gewenste uitvoering kleurcode 737 ;-))

In ieder geval succes met je zoektocht en gebruik eens de zoekfunctie van het forum. Die zal je op heel veel vragen al een duidelijk antwoord geven.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harrie » 02 maart 2008, 17:44

Harrie

Berichtdoor Markparket » 03 maart 2008, 01:46

BPM 20 jaar,

Maar dit geldt toch niet voor de houderschapsbelasting???
Markparket

Berichtdoor JantjeV8 » 03 maart 2008, 08:16

Klopt Mark,

BPM grens: 19 jaar en 6 maanden ongeveer.

Houderschapsbelasting: Exact 25 jaar, op de maand berekend.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Lorenz » 03 maart 2008, 09:43

hallo allemaal, erg bedankt voor jullie antwoorden!
ik ga vanavond even bellen voor een afspraak om te kijken en rijden.
dankzij het forum weet ik waar ik allemaal moet kijken.

hier wat info over de auto, en ik zal even een foto plaatsen.
het is een 200D
Erstzulassung: 1/1984
Kilometerstand: 217.300 km
HU: 10/2008
Mittelarmlehne; Originallackierung; Autoradio Becker Europa; Reifen neu; Katalysator nachgerüstet - Schadstoffarm E2; Türdichtungen, Kofferraumdichtung, Heckscheibendichtung, Kühlerschlauch und Fahrersitz erneuert in 11/03; Bremsen /vorne + hinten), Keilriemen, Gasfeder, Kraftstofffilter, Ölfilter, Luftfilter erneutet in 08/06; Auspuff erneuert in 09/06; Stoßdämpfer (hinten) erneuert in 10/06;

Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/03 08:43

Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/03 08:45<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/03 08:47

Lorenz

Berichtdoor Lorenz » 04 maart 2008, 21:36

net gebelt, en een afpraak gemaakt voor donderdag middag! ben erg benieuwd of het wat is!:D
dus donderdag richting de heimat!<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/04 20:37
Lorenz

Berichtdoor Semrick » 04 maart 2008, 21:44

Succes er mee.
Ik hoop voor je dat de reis niet voor niets is.
Neem iemand mee die er verstand van heeft of print in ieder geval de tips (voor aankoop) uit en loop alle genoemde punten na.
In ieder geval is er zo te zien al eens aan het linkervoorscherm gewerkt (onder de bumperhoek).
Ziet er niet echt netjes uit. Als dat zo is kan er meer mis zijn.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Lorenz » 04 maart 2008, 21:52

ik ga samen met m'n vader, hij weet er wel wat van, en natuurlijk print ik alle tips uit, erg handig op het forum.
linker voorscherm zie ik ook ja, maar op andere foto's lijkt het weer niet, maar we zullen zien!:)
op hoop van zegen! <br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/04 20:53

Lorenz

Berichtdoor Lorenz » 05 maart 2008, 01:32

ik heb de koopgids uitgeprint, en weet dat ik goed moet letten op de scharnierbakken, wielkasten, onderkant van de deuren, onder de matten(de bodem dus), onder accusteun en kriksteunen gaten.
ook of de motor goed loopt en er geen tik te horen is, of er geen speling in het stuur zit(athans, niet te veel), geen speling in de aandrijfas en het rook uit de uitlaat bekijken.
weet ik dan genoeg of vergeet ik nog iets?
Lorenz

Berichtdoor Govert » 05 maart 2008, 01:41

Als de auto een tijd heeft stilgestaan en er al een tijd geen onderhoud is gepleegd, dan hoeft de motor niet meteen goed te lopen. Vraag dus naar het onderhoud. Is er gewoon recentelijk onderhoud geweest (er zijn bijvoorbeeld garagerekeningen van) dan is het vreemd als de motor niet goed loopt. Ik zie dat de laatste vervangingen in 2006 zijn gebeurd, dat wijst meer op stilstand of achterstallig onderhoud. Banden kunnen trouwens ook slecht tegen stilstaan.

De meeste dingen kunnen makkelijk gerepareerd worden, maar het kost wel geld, probeer dat verwachte bedrag er dus af te praten.

Een diesel hoort vlot aan te slaan als het koud is, voel de motor of die warm of koud is voordat er gestart wordt.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Lorenz » 05 maart 2008, 17:28

volgens mij rijdt de meneer er dagelijks mee, hij komt donderdag waarschijnlijk met de auto uit zijn werk als we er zijn, wel jammer dat ik dan niet kan zien of hij snel start als ie koud is. goed idee om naar het onderhoud te vragen.
bedankt voor je tips!<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/05 16:29
Lorenz

Berichtdoor The White Rider » 06 maart 2008, 10:15

Succes vandaag, en als je terug thuis bent, onmiddellijk foto's nemen van alle mogelijke plekjes en hier laten zien natuurlijk!

Ik hoop dat de auto goed genoeg is om mee te brengen.
The White Rider

Berichtdoor Govert » 06 maart 2008, 11:46

Wat wel eens geprobeerd wordt is om een oude dieselmotor met weinig compressie te verkopen in de zomer of als hij al goed warm is gereden. Dan gaat starten nog wel, maar als het dan even kouder wordt doet hij het niet meer. Maar goed, bij 200.000 km hoort dat nog niet echt te gebeuren, tenzij de motor slecht onderhouden is of de motor niet origineel meer is. Motorslijtage hangt ook af van het gebruik van de motor: veel korte ritjes is aanmerkelijk slechter dan lange ritten.

Met name het oliefilter moet minimaal jaarlijks vernieuwd worden of per 7500/10.000 km samen met de olie. Het oliefilter is dus zes maanden over tijd.

Vraag ook wat er precies aan de remmen is vernieuwd: alleen remblokjes of ook klauwen en schijven. Die laatste twee zijn aanmerkelijk duurder dan de blokjes.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor alex240diesel » 06 maart 2008, 13:24

De meest informatieve voor mij. Geef feedback over de koopgids. Ik ga hem binnenkort aanvullen ;)

Bij voorbaat dank.
alex240diesel

Berichtdoor Roel280€ » 06 maart 2008, 22:38

Lorenz, LIGT die meneer in de stoel? Hij staat zo ver naar achteren? Verder ziet deze er op het oog heel netjes uit. Mooi, zo in het wit. We zijn benieuwd!!!
Roel280€

Berichtdoor Lorenz » 07 maart 2008, 00:02

Goedendag allemaal!

Vandaag wezen kijken, en de auto gekocht!
De auto viel erg mee, was erg mooi!
Eerst alle punten op roest nageken, en viel allemaal erg mee.
2 plekjes gevonden, namelijk: onder aan de rechter voordeur een plekje wat pas net begint, en een plekje om de linker achter wielkast.
De eigenaar heeft de auto gekocht van een collega 1 jaar geleden. deze werken allebei bij karmann(de cabriobouwer) in Duitsland.
De eigenaar is er nog mee naar Egmond aan zee gereden afgelopen zomer.
De collega van de eigenaar moet een liefhebber zijn geweest. hij heeft alle onderdelen die vervangen zijn in een boekje bijgehouden.(jammergenoeg geen bonnetjes erbij, maar we kunnen vaak zien dat het onderdeel niet oud is)
Ook heeft hij de Orginele armsteun vervangen voor een orginele nieuwe, twv. 219 euro.
Jammergenoeg ben ik in alle opwinding vergeten echt foto's te maken!
De punten van roest allemaal nagekeken, en niet echt roest gevonden, ook het schuifdak was nog mooi, en de afwatering ervan ook. alleen aan de accubak was iets roest te zien, maar dat mag geen naam hebben. ook scharnierbakken zagen er nog mooi uit. Onder de vloermatten was het mooi droog en mooi wit van de lak, en geen roest te bekennen!
De auto stond bij deze eigenaar helaas buiten het afgelopen jaar, maar was van binnen kurkdroog, ondanks het natte weer vandaag.
Deze eigenaar heeft de auto sinds december stil laten staan, omdat hij toen een bmw 3serie gekocht had.
Hij was met de auto naar de wasserette geweest, dus deze was helaas al gestart. wel zij de eigenaar dat hij in een keer starte.(maar of we dat moeten geloven..?)
maargoed.
Proefrit beviel goed, auto reed als een eeeh.... 200D:P
je hebt het gevoel om in een tank te zitten:D
auto reed erg lekker, ook het interieur was alsof hij net uit de fabriek is gereden.
er waren alleen 3 dingen die ons opvielen.
1)oliedruk maar 2 bar, wat bij gasgeven meteen net boven 3 bar werd. (misschien kapotte oliepomp, of te weinig olie? zijn we helaas naar vergeten te kijken...)
2)auto schud een beetje bij 50/60 km/u. gelukkig leek het alsof dit minder werd naarmate we langer reden.(alsof de auto even goed warm moest worden?)
3)De motorkap ging niet 90 graden open, maar ongeveer 80. ik dacht dat W123's altijd motorkappen hadden die recht omhoog open staan als je m open doet.
almetal vind ik het een geweldige wagen!

Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/06 23:06<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/06 23:06

Lorenz

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto