Goedendag allemaal!
Vandaag wezen kijken, en de auto gekocht!
De auto viel erg mee, was erg mooi!
Eerst alle punten op roest nageken, en viel allemaal erg mee.
2 plekjes gevonden, namelijk: onder aan de rechter voordeur een plekje wat pas net begint, en een plekje om de linker achter wielkast.
De eigenaar heeft de auto gekocht van een collega 1 jaar geleden. deze werken allebei bij karmann(de cabriobouwer) in Duitsland.
De eigenaar is er nog mee naar Egmond aan zee gereden afgelopen zomer.
De collega van de eigenaar moet een liefhebber zijn geweest. hij heeft alle onderdelen die vervangen zijn in een boekje bijgehouden.(jammergenoeg geen bonnetjes erbij, maar we kunnen vaak zien dat het onderdeel niet oud is)
Ook heeft hij de Orginele armsteun vervangen voor een orginele nieuwe, twv. 219 euro.
Jammergenoeg ben ik in alle opwinding vergeten echt foto's te maken!
De punten van roest allemaal nagekeken, en niet echt roest gevonden, ook het schuifdak was nog mooi, en de afwatering ervan ook. alleen aan de accubak was iets roest te zien, maar dat mag geen naam hebben. ook scharnierbakken zagen er nog mooi uit. Onder de vloermatten was het mooi droog en mooi wit van de lak, en geen roest te bekennen!
De auto stond bij deze eigenaar helaas buiten het afgelopen jaar, maar was van binnen kurkdroog, ondanks het natte weer vandaag.
Deze eigenaar heeft de auto sinds december stil laten staan, omdat hij toen een bmw 3serie gekocht had.
Hij was met de auto naar de wasserette geweest, dus deze was helaas al gestart. wel zij de eigenaar dat hij in een keer starte.(maar of we dat moeten geloven..?)
maargoed.
Proefrit beviel goed, auto reed als een eeeh.... 200D:P
je hebt het gevoel om in een tank te zitten:D
auto reed erg lekker, ook het interieur was alsof hij net uit de fabriek is gereden.
er waren alleen 3 dingen die ons opvielen.
1)oliedruk maar 2 bar, wat bij gasgeven meteen net boven 3 bar werd. (misschien kapotte oliepomp, of te weinig olie? zijn we helaas naar vergeten te kijken...)
2)auto schud een beetje bij 50/60 km/u. gelukkig leek het alsof dit minder werd naarmate we langer reden.(alsof de auto even goed warm moest worden?)
3)De motorkap ging niet 90 graden open, maar ongeveer 80. ik dacht dat W123's altijd motorkappen hadden die recht omhoog open staan als je m open doet.
almetal vind ik het een geweldige wagen!
Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/06 23:06<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/06 23:06