[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead W126 5 bak onder W123 : Techniek
kijk even op de versnellingsbak wat voor nummer erop staat.
staat achter het stuur weg gezien op de rechterkant.
staat daat 717401 dan zal het denk ik passen.
de 717400 is voor de diesels zit de startmoter aan de andere kant die gaat echt niet passen.
Volgens mij hebben de 5-bakken van de W124 nummers 71741x en hoger, komen dus niet overeen met ..400 en ...401. het zou wel kunnen dat de constructie styerk overeenkomt met de ...401, de 5 bak van de M102. Als ik mij niet vergis hebben alle motoren van de W124 1e serie (OM60x, M102 en M103) constructief sterke overeenkomsten, o.a. startmotor aan de linker zijde.
Ik denk dat de bak aan zich hetzelfde is, alleen de ingaande as dikker is uitgevoerd. Voor de W126 moeten de bakken een hoger vermogen en hoger koppel aankunnen. Mogelijk dat je de prise-as dan nog om moet/kunt bouwen.
beste leden
dit is toch een hele goede vraag. ik koop en verkoop wel eens 5 ganag versnellings bakken voor W123. maar dit heb ik nooit mee gemaakt
ik heb ook wel eens in het verleden me afgevraagt of de versnellings bak van een 280E W126 in een 280 W123 in past.
ik geloof het wel wand de basisi van de motoren zijn zelfde, allen vraag ik me af of de tanden op de primas op passen ( W123 heeft groffere tandenen) indd zoals ik eerder heb ook gelezen hoe zit het met de start motor<br><br>Post edited by: Desje, at: 2009/01/22 22:25