[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Waar halen die handelaren hun mooie Benz vandaan? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 06:34

Waar halen die handelaren hun mooie Benz vandaan?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Waar halen die handelaren hun mooie Benz vandaan?

Berichtdoor MarceldB » 12 aug 2006, 14:48

Je ziet ze nogal eens te koop aangeboden, meestal tegen hoge prijzen: W123/W126 'ers met relatief lage km standen en in goede staat. Veelal uit Duitsland of Zwitserland.

Ik ben eens via internet op zoek gegaan naar dergelijke auto's in die landen, maar dat valt niet mee.

Hoe komen die handelaars dan aan die auto's?
MarceldB

Antwoord:Waar halen die handelaren hun mooie Benz

Berichtdoor Ton » 13 aug 2006, 07:55

Misschien zal het een kwestie zijn van lokale dealers in streken als zuid Duitsland en Zwitserland bezoeken en er relaties mee opbouwen. Die zullen in hun uitstekende administraties vast wel een lijstje kunnen uitdraaien van in aanmerking komende auto's. Zodra zo'n ding dan in aanmerking komt is het een telefoontje naar Nederland.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor Govert » 13 aug 2006, 20:46

Van die jongen van MB-klassiekers (waar ik mijn Benz gekocht heb) begreep ik dat hij ook veel "nutteloze" tripjes maakte naar Duitsland e.v. omdat ze toch niet in de echt goede conditie waren.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Waar halen die handelaren hun mooie Benz vandaan?

Berichtdoor Roel » 19 aug 2006, 14:45

Ik heb ook een zeer mooie Zwitserse 280CE,de auto is redelijk standaard maar heeft wel de bediening van de automaat aan de stuurkolom dat zie je niet veel.De auto is erg mooi en heeft aantoonbaar 110000km gelopen.

Ik heb de auto 1,5 jaar geleden gekocht voor 6500,- .

Ik probeer nu de auto te verkopen en daar komt mijn punt. Ik loop al een half jaar met het ding te leur.... en raak hem niet kwijt. Wat ik hier mee zeggen wil is dat ik denk dat prijzen de gevraagd worden voor W123 met hele lage kilometerstanden kennelijk niet de echte marktwaarde vertegenwoordigen,en eigenlijk te hoog zijn.

Roel

Berichtdoor MajikSimon » 19 aug 2006, 16:03

vraag is natuurlijk ook hoeveel echt is van die lage km standen..er is een levendige handel in lege boekjes , stempels en rekeningen etc... het levert ook aardig
wat op dus...mensen die geld willen verdienen hebben daar wel oren naar.De autohandel is zowieso verrot,en de handel in mercedessen helemaal. Trekt criminele energie aan. Nee die mensen zitten niet hier bij de club nee, dat snap ik.

Zo'n beetje iedereen in de autohandel, kijkt ook even op marktplaats en dat soort sites, en ziet dan die dingen voor een vraagprijs van 5.000 a 12.000 euro

Dus dan denken ze: dat ga ik ook proberen, wie weet komt er een leipo voorbij die er maar 500 a 1000 euro af wil praten..

en zo staan ze dan soms 9 maanden te koop. Aangezien de 123 aardig cult en hype is momenteel ?(totdat de W126 het overneemt?), lukt het misschien ook nog, aan onwetende mensen die overstappen, en die hun 3 a 5 jaar oude opel/peug/ nissan oid inruilen, en daar dan opeens: "een hele goede inruilprijs voor krijgen"

Maar waar je ze vandaan haalt...dat zullen de mensen die het weten niet zeggen
MajikSimon

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 19 aug 2006, 16:13

helemaal mee eens maijksimon, onlangs is er ook een uitzending geweest op ik meen radar waarin naar voren kwam dat er makkelijk knutselaartjes met heuse autobedrijven te vinden zijn die zo even een KM stand verdraaien. als het moet kun je de auto zelfs zo laten omkatten. ik was laatst bij een garagebedrijf die ook al begon over het veranderen van chassisnummers, hij had er nog wel eentje liggen zei hij, kon hij er wel inzetten was de auto meteen belastingvrij op kenteken en met gastank. (2ehands gastankje er in en klaar is kees) dergelijke grappenmakers moet ik niet veel van hebben. ik heb er uiteraard hartelijk voor bedankt.
zo zie je maar, als je wilt, en ik wil niet maar goed, als je wilt kun je alles gedaan krijgen.

net als oude mercedessen en andere merken waar zogenaamd nog nooit aan gelast is. geloven jullie dat? natuurlijk van onze auto's zijn er wel exemplaren waar dit inderdaad het geval is. maar bij oudere modellen zoals de /8 of nog ouder lijkt me dit niet erg waarschijnlijk. het KAN natuurlijk wel...

groeten,

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor MajikSimon » 19 aug 2006, 22:07

Precies, het KAN ook allemaal heus wel, en ik geloof oook echt wel dat er auto's zijn met mindr dan 150.000 km en ongelast en 1e eigenaar oud vrouwtje/opaatje altijd binnengestaan alle boekjes checkheftgepflegt enz enz.

Maar niet in die aantallen waarin ze worden aangeboden.
En om terug te komen op de vraag waar die handelaren ze vandaan halen, er is ook de praktijk van samenstellen, vooral bij diesels met 4 a 7 ton loont het voor handelaren om het het versleten interieur, stoelen achterbank en deurbekleding met stuur, pook enz om te ruilen voor dat van een totaal verrotte benzine uit 1984/85.
MajikSimon

Berichtdoor 250petrolgrun » 20 aug 2006, 10:59

Tja........... Wisten we het allemaal maar, dan hadden we nu een dik gevulde beurs gehad!:ohmy:

Groet, Arno uit de Hofstad

250petrolgrun

Berichtdoor mdeijkers » 20 aug 2006, 16:32

eerste eigenaar uit duitsland e.d. zijn er genoeg ! tel eens 25 jaar van de meeste mensen hun leeftijd af... niet iedere gek koopt een nieuwe Benz toen der tijd ! en zeker niet mensen van 25 /35 jaar lijkt me... als de mensen die toen een auto kochten rond de 45 a 50 waren.. rijden er lang mee door... en kijk die mensen zijn bij de 70 en kunnen niet meer rijden.. auto gaat weg....

Maar je moet gewoon op je eigen gevoel af gaan en je merkt toch gelijk of het echt of nep is....
mdeijkers

Antwoord:Waar halen die handelaren hun mooie Benz vandaan?

Berichtdoor Desje » 21 aug 2006, 03:15

beste roel
volgens mij krijg je de auto nooit van je leven voor dat bedrag weg.
met deze bricht wil ik aan geven dat ik met je mee leef en dat auto handel de verkeerde kant op gaat
mvg
desje
Desje

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto