Op zoek naar een W123, besloot ik te mikken op een diesel. Toch wat betrouwbaarder en dat leek me gunstig als je er zoals ik weinig zelf aan doen kunt. Een 300D is het mooiste, dat rijdt tenminste nog een beetje door, maar ook duurder. Een 200D gaat weliswaar van 0 tot 100 in een paar dagen, maar daar is wat meer aanbod in.
Na eindeloos te hebben rondgeklikt bij allerlei W123 aanbieders en op marktplaats, toch eens beter op het forum rondgekeken ...
Inmiddels had ik twee examplaren op het oog en na een berichtje hier op het forum kreeg ik direct hulp (van Semrick). Nog een keuring van Klasse Klassiek erbij, en mijn 1980 200D Benz was gekocht (bij HCS in Bemmel)!
De details van de aankoop zijn in deze post nog terug te zien.
Een mooi staaltje van "elkaar met raad en daad terzijde staan".
Ik ben van plan het verloop van de Benz bij te houden. Het uitgebreidere verhaal, foto's, mijn zelfgemaakte w123club sticker en nog zo een paar dingen zijn te vinden op .
Daar staan nog wat w123-filmpjes die ik op YouTube vond, en zijn nog wat handige files te downloaden voor de liefhebber (oa Olving-boek, de Bedienungsanleitung en wat oudere W123 artikelen).
Chris Snijders (bouwjr 67, Utrecht)<br><br>Post edited by: ChrisS, at: 2010/01/17 21:17