[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Waar kan water in de cabine vandaan komen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:37

Waar kan water in de cabine vandaan komen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Waar kan water in de cabine vandaan komen

Berichtdoor Emile » 14 mei 2007, 16:26

Beste lezers

Ik ben begonnen alles eens goed na te lopen.Nu ben ik er dus ook achter dat ik water in de cabine heb achter de bestuurdersstoel.Ik heb ook water in de kofferbak ik heb begrepen dat dat waarschijnlijk door het raamrubber van de achterruit komt.Verder heb ik roestschade rechtsvoor bij de kokerbalk en in de wielkast erboven dat wordt binnenkort gelast.Kan daar het water binnenkomen of kan het water in de cabine ook van de achterruit een weg vinden naar de cabineVoor de voledigheid het is een 230 coupe.
Emile

Antwoord:Waar kan water in de cabine vandaan komen

Berichtdoor Semrick » 14 mei 2007, 16:36

Hoi Emile,

Over dit onderwerp is op het forum al heel veel geschreven. even raadplegen op de zoektermen als bv "water" of "lekkage" zal je wel de nodige hits opleveren.

Of kijk even in dit topic: viewtopic.php?f=8&t=1950

Meest verdacht zijn inderdaad de wielkasten (rot), de scharnierbakken van de motorkap (verstopt of rot) en de rubbers van de ruiten.

Ik had ook water achter de voorzittingen op de bodem en bij mij kwam het door rotte binnenschermen en het plaatwerk onder de accu niet te vergeten.
Succes met de zoektoch. Met name kofferbaklekkage bij een Coupe schijnt heel moeilijk op te sporen te zijn (aldus Pietje).

Groeten,

Eric van de
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: