[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Waarschuwing lampje groot licht : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:33

Waarschuwing lampje groot licht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Waarschuwing lampje groot licht

Berichtdoor Hemmod » 15 dec 2011, 12:22

Hoi bij mijn Benz doet mijn waarschuwingslampje op het dashboard het niet bij een koude motor .
Als ik 15 k.m heb gereden en de motor warm is doet hij het wel ?

Snap er geen fluit van .

gaat om een W123 300D 1979

Alvast bedankt gr Hemmo :D
Hemmod

Re: Waarschuwing lampje groot licht

Berichtdoor Maikel » 15 dec 2011, 12:26

even wat anders Hemmo, waar was je nou !!!! :woohoo: afgelopen zondag ?

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Hemmod » 15 dec 2011, 14:36

Was niet mobiel dit weekeind sorry , auto wil niet meewerken Heb hem weer aan de praat maar nu dit gedonder weer word er een beetje moe van . Net zoals de motor die niet meer uit wil als hij koud is 1e probleem na het andere en het is me eigelijk ook een beetje te koud om steeds voor de deur onder de Benz te liggen .

En met m'n opel astra naar een Benz meeting zag ik ook niet zitten nogmaals sorry :dry:
Hemmod

Berichtdoor Maikel » 15 dec 2011, 16:10

ja snap ik, klootn ja, volgende keer dan maar

groetn
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MBvO » 15 dec 2011, 21:02

Hey Hemmod, dat lijkt het tweede probleem te zijn at zichzelf verhelpt naarmate de temperatuur van de motor stijgt. Al heeft het uitzetten van de motor typisch met vacuum te maken, en het lichtje uiteraard niet. Op de dieselpomp zit een rond onderdeeltje met een slangetje eraan en een armpje eraan waar ´STOP´ opstaat. Dat slangetje is een onderdruk slangetje, als je de motor uitzet verandert via het contactslot de luchtdruk in dat slangetje, wordt dat STOP armpje naar beneden gezogen om het zo maar te zeggen, en stopt de motor. Je kunt de motor ook stopzetten door zelf dat armpje naar beneden te drukken, maar altijd de kap openmaken is natuurlijk ook geen oplossing.

Maar goed, bij toenemende temperatuur zetten materialen uit. Het zou dus kunnen dat er ergens een (vermoedelijk electrische) aansluiting zit die door die uitzetting wél goed contact maakt, terwijl dit bij koude motor niet het geval is. Dit zou een massa-aansluiting kunnen zijn. Er zit er eentje van de - pool van de accu naar de carrosserie. Er zitten er bij de koplampen volgens mij (standaard zijn dit bruine draadjes), er moet er ook ergens een zitten van de motor naar de carrosserie, maar ik weet zo niet precies waar. Misschien dat anderen preciezer in een bepaalde richting kunnen wijzen.
MBvO

Keer terug naar Techniek