Updates , mede van een ander topic (serie 0,5 in Algemeen)dat te technisch werd, hier meegenomen.
Jan heeft mij overtuigd zelf mijn kleppen te stellen. a. omdat het simpel is om te doen b. omdat het geld bespaart. c. omdat ik het toch regelmatig moet doen-kan ik het net zo goed gelijk leren. d,. is eigenlijk mijn eer te na.
Maar dan nog moet hij naar Harrie, hij lekt olie en die koppakking is vrees ik met grote vreze lek. Zal nogmaals plaatje van dat blok sturen-let vooral onder de gele pijlstok. Er ligt ook olie (of koelvloeistof-zal ik zo 'proeven' ) onder de motor, die stopt wel met lekken als de motor uitstaat.
Voor jullie je zorgen maken-ik heb olie van de bak en de motor continu gecheckt. Zal de radiator ook nakijken.
Laatste wat ik gedaan heb vandaag -en dan stop ik met carburateur/lucht/etc instellingen, is die stelschroef uitdraaien onder het schoteltje met het slangetje bovenop. Heb hem 2 omwentelingen uitgedraaid en weer geborgd. Zal zo een stuk gaan rijden. Dan wee tik het resultaat.
Nog een vraag, weer een onderwerp in een ander onderwerp helaas: iemand een idee waar een goedkoop voorste stuk (met flexibel deel) uitlaat te monteren is? Kwik-fit normaal gesproken, maar, leveren die ook deze oude uitlaattypes? Ik kan ze nergens vinden.
Bedankt weer
Remy