Prachtige topic deze.
Een ieder moet toch gewoon zelf weten wat hij wel of niet aan/met z n auto doet.
Hoewel ik m n MB niet zo zal toetakelen gebruik ik hem dagelijks en voor alle voorkomende werkzaamheden , het ding moet dus gewoon alles kunnen.
De reactie s erop zijn zomogelijk nog mooier.
Een paar jaar terug keek er nog niemand naar een W123 en werden ze in grote aantallen gesloopt en geexporteerd. Op het moment dat ze belastingvrij worden zijn het plots ,,klassiekers,, en is men bereid er belachelijke prijzen voor neerteleggen. Is ook voor onderdelen hetzelfde, op de ,,oldtimerbeurs,, verbaas ik me keer op keer terwijl dezelfde onderdelen op sloperijen (voornamelijk in Belgie) nog gewoon voor export in een container gestampt worden.
Het zelfde heb ik met de W115 zien gebeuren.
Vanaf 1980 rij ik in een W115, vanaf ca 1985 ,,kon,, zo n ding echt niet meer volgens het nederlandsevolk.
Maar gek genoeg in 1995 (toen de nieuwe belastingregel er kwam) vonden vele mensen het ineens geweldig. Prijzen schoten omhoog en de bomen groeiden tot in de hemel.Het grootste APK gekeurde belastingvrije wrak was verkoopbaar.
Tot de eerste W123 s vrij van belasting werden,de rollen draaiden om en de W115 was ,,uit,,
Kun je toch zien wat een raar volk we toch zijn om ons zo telaten opjutten.
Ik ben benieuwd wat er met de W123 gebeurd als de W124 belastingvrij word of de vrijstelling verdwijnt.
Ik zelf denk dat er dan wel een paar schepen extra vanuit Antwerpen kunnen vertrekken.
Ik bedoel maat tezeggen , doe wat jezelf wil met je ,,klassieker,,
Groet, Willem