[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat doe ik fout..... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:46

Wat doe ik fout.....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wat doe ik fout.....

Berichtdoor maikdebaik » 20 jul 2008, 16:21

Gisteren mn nieuwe radio/cd speler aan gesloten. Pioneer DEH 4000ub. Probleempje is dat deze de instellingen niet vast houd, heb nu op 2 manieren de voeding aangesloten, ook via de acc. kabel. Hoeft de radio niet op kontaktstand dat de kontrole lampjes branden te zetten, maar de stand ervoor gaat deze ook aan, maar instellingen houd deze niet vast, dus de spanning gaat eraf.....wie weet wat?
maikdebaik

Re:Wat doe ik fout.....

Berichtdoor Semrick » 20 jul 2008, 16:25

Een van de contacten (de draad voor het geheugen van de radio) moet constant onder spanning staan.
Die zul je dus ergens af moeten tappen buiten het contactslot om.
Bijvoorbeeld van de sigarettenaansteker (als weet ik zo niet of die wel constant spanning heeft). Of de alarmlichtschakelaar die staat wel constant onder spanning. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor maikdebaik » 20 jul 2008, 17:17

hmm, ja, snap ik, maar ik dacht, ging van uit dat, de kabelzooi die uit dat radio gat steekt, eigenlijk wel "goed "aangesloten zou zitten, hebben alleen de kabel verloop, DIN?, die bij de pioneer zit, daarop aangesloten,want bij die nieuwe radios is dat weer iets anders als vroeger.....
maikdebaik

Berichtdoor MB280E » 20 jul 2008, 17:35

De radio kan op verschillende manieren aangesloten worden. Je moet eens kijken in de handleiding van de radio.
Verder tap ik de 12V constant en de geschakelde 12V rechtstreeks van de zekeringkast af. (zekering 2 en 4). deze is bereikbaar als je de kap onder het dashbord aan de bestuurderskant verwijderd.
Veel succes ermee.

Gegroet Jan
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Kenny » 20 jul 2008, 17:36

Hij is gloedje nieuw? zo ja kan het ook zijn dat die nog op demo mode staat!

Nou ja succes ermee
Kenny

Berichtdoor marty » 20 jul 2008, 23:29

Die van de sigaren aansteker staat niet constant onder spanning, is geschakeld door het contactslot.
marty

Berichtdoor Leon » 21 jul 2008, 00:30

Idd heb je een "constante" 12 volt nodig. Als je die niet hebt, trek hem dan van je zekeringkast vandaan.

Je radio heeft een massa (zwart) een gele en een rode. De gele is de constante, de rode de geschakelde.
Leon

Berichtdoor Quint250 » 21 jul 2008, 00:52

IK heb hem gewoon met een klemmetje op de draad van de alarmschakelaar gezet. Werkt uitstekend.
Quint250

Berichtdoor alex240diesel » 21 jul 2008, 20:20

Vroeger had je geen geheugen op de radio. Nou ja, een geheugen stand, dat was de ingestelde zender. al die elektronica van tegenwoordig ;)
alex240diesel

Keer terug naar Techniek