[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
wat eerder dan de planning was maar wel een 240TD : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:04

wat eerder dan de planning was maar wel een 240TD

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

wat eerder dan de planning was maar wel een 240TD

Berichtdoor erik-jan » 28 dec 2010, 00:48

Bij deze heb ik een 240TD gekocht, en zoals ik graag wil met werk maar wel rijdend. Jaren lang heb ik volvo gereden (144 en 245). Na wat moderne omzwervingen toch maar iets gekocht wat leuk is. Langzaam knap ik de merc op. Ben begonnen met wat kleine dingetjes vandaag en heb nu 2 dorpels besteld. Mijn eerste uitdaging is om de apk te halen zal vooral de achtervering aan moeten pakken. Ik ga als eerste nu het hydrolisch systeem eruithalen en voorlopig met gewone schokbrekers en veren van een 300D erin rijden. Van de zomer vervang ik het hele hydrolische systeem. Begrijp me goed dit is niet de beste oplossing maar de portemonnaie wil ook rust.
In ieder geval een blije merc rijder erbij.

erik-jan
erik-jan

Re: wat eerder dan de planning was maar wel een 240TD

Berichtdoor pjb » 28 dec 2010, 01:06

Welkom hier,

Veel sleutelplezier gewenst met je Benz, aan de informatie zal het niet liggen hier.

Gr Pieter.
pjb

Berichtdoor Govert » 28 dec 2010, 10:57

Je gaat nu eerst veren en schokbrekers verwijderen en later weer terugplaatsen? Wat is precies het probleem met de niveauregeling?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor vlieger » 28 dec 2010, 20:50

Rij s.v.p. niet zonder hydrauliek olie, want dat kost je gegarandeerd een hogedrukpomp en die zijn echt duur!

Bij de niveauregeling is het vaak een zaak van nieuwe olie en een juiste afstelling van de niveauregelaar.

Als je even aangeeft wat het probleem bij jouw wagen is, kan je geholpen worden en dure reparaties voorkomen.
vlieger

Berichtdoor erik-jan » 29 dec 2010, 00:20

in ieder geval is 1 schokbreker lek en onder de regelaar zit ook olie, het eronder uit halen puur om de boel eens grondig na te kijken en als het 1 en ander vervangen moet worden (en dat is zo denk ik wordt het duur en ik heb de tijd niet voor de apk. Of is er iemand in de buurt van Hoorn die er meer van weet.
erik-jan

Berichtdoor vlieger » 29 dec 2010, 00:52

erik-jan, als je wagen niet achterover blijft hangen tijdens het rijden en op de achteras niet over hobbels stuitert, zijn je veerbollen in ieder geval nog goed.

Je kan bij een sloper voor weinig een ander veerpoot/schokdemper halen.
Daarmee is je wagen dan op dat gebied APK klaar.
Dat beetje olie onder de niveauregelaar, is geen afkeur voor APK.
Desnoods kan je bij die sloop, voor de zekerheid ook een andere niveau-regalaar mee nemen.
vlieger

Berichtdoor erik-jan » 29 dec 2010, 10:32

Nou ik ga daar maar voor dan.
erik-jan

Berichtdoor erik-jan » 29 jan 2011, 00:26

voor degene die geinteresseerd is. 1 schokbreker was lek en een leiding. Is gemaakt en doet het nu prima. Met dank aan Thiemo voor onderdelen en techische ondersteuning.

erik-jan
erik-jan

Keer terug naar Even voorstellen