[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:53

Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Berichtdoor Mercedennys » 25 nov 2005, 10:08

Van: DJ280TE (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 17-11-2005 15:56
Altijd leuk om te weten van andere liefhebbers van de W123: Wat is je leukste, meest bijzondere accessoire die je hebt op je W123 ?

Persoonlijk vind ik de chromen wielkast randen het meest vreselijke accessoire, meestal om roest aan de wielkastranden te maskeren en het haalt de mooie lijn uit de auto.

Mooiste accessoire vind ik zelf toch wel de automaat bak en zo'n stalen schuifdak dat je met de hand bediend, hendel een slag draaien, naar achteren schuiven en hop, je rijdt met open dak.

Wat is jouw meest opvallende, leukste, stomste of juist onzinnige extra optie op je W123 ?

groets,
Mercedennis

Eerste antwoord Vorige 2-14 van 14 Volgende Laatste antwoord

Antwoord
Aanbevelen Bericht 2 van 14 in discussie

Van: Peterbenz1 Verzonden: 17-11-2005 16:53
Mijn 280TE heeft de chromen wielkastranden (en geen roest eronder) de vorige eigenaar vond het blijkbaar mooi en bij de wat bleke kleur van de wagen (resedagruen?) vind ik het eigenlijk ook wel mooi.
Geen schuifdak (helaas), maar wel airco en dat vinnik toch wel erg prettig. Het leer mag er ook wezen.
Maar het fraaist vind ik de Barockfelgen (kroonkurk); die horen bij een Mercedes.
Kortom: een glimbak (heet nu blingbak) maar wel OK.
Peterb

Antwoord
Aanbevelen Bericht 3 van 14 in discussie

Van: w123limburg Verzonden: 17-11-2005 19:24
persoonlijk voor mij originele gril/radiatorhoes voor 's winters, en oud gebreid mutsje voor originele wc-rol uit 1980.
gr
pv

Antwoord
Aanbevelen Bericht 4 van 14 in discussie

Van: JerrroenW Verzonden: 17-11-2005 19:34
Hadi Mercedennis;

Wat ik de leukste accessoire vind aan mijn coupe uit 1977 is het knopje in de zijkant van de voorstoelen om de "leunig" van de naar voren te klappen. Dat werk op het vacuum van de motor,de leuning kan alleen naar voren als de motor uit is, als de deur open is of als je het knopje in drukt. In al mijn andere auto's zat er gewoon een hendeltje wat je omhoog moest trekken.Eigenlijk is het systeem in mijn coupe dus behoorlijk bezopen maar daarom just ook heel bijzonder.
Grtn Jeroen

Antwoord
Aanbevelen Bericht 5 van 14 in discussie

Van: QuadraticJuggler Verzonden: 17-11-2005 19:34
Het stomste is het accesoire rolgordijn voor de achterruit, omdat ik weet dat je achterligger er niet doorheen kan kijken, en het prettigste zijn de vier velgen met winterbanden die ik er bij koop zomaar bij kado kreeg en die er dit weekend onder gaan.

Antwoord
Aanbevelen Bericht 6 van 14 in discussie

Van: tsunami98 Verzonden: 17-11-2005 19:42
mooiste accessoire: 5 versnellingen handgeschakeld in m'n 230CE

Antwoord
Aanbevelen Bericht 7 van 14 in discussie

Van: marceldeijkers Verzonden: 17-11-2005 19:49
mooiste toch wel de wieldoppen !

Antwoord
Aanbevelen Bericht 8 van 14 in discussie

Van: blurgen Verzonden: 17-11-2005 20:20
In de 230C: Het elektrische schuifdak, de verwarmde voorstoelen, Pullman interieur en ook dat knopje aan de zijkant van de voorstoelen :-)

De 300TD USA: De bijzonderste opties zijn eh, de dikke bumpers en de vreemde koplampen, mooi maar toch ook weer niet.

De 300TD Euro: de Webasto standkachel

Verder ben ik weg van de heerlijke Mercedes automaat bij alledrie.

Jurgen

Antwoord
Aanbevelen Bericht 9 van 14 in discussie

Van: LecramRettub Verzonden: 17-11-2005 21:09
Leuk:
3e bankje
schuifdak
kroonkurkvelgen
automaat (is niet zo verfijd als de automaat in mijn Grand Scenic)

Niet leuk:
dikke luidsprekers (=niet-MB accesoire)
Tempomat, deze werkt nl. niet.
Olielekkage

Antwoord
Aanbevelen Bericht 10 van 14 in discussie

Van: LodeExel Verzonden: 17-11-2005 22:24
Aan mijn 230C.. eigenlijk leuk.. alles.
Maar eerlijk... vooral de wieldoppen, het webasto elec schuifdak en het speciale accesoire.. geen typeplaatje op de achterbak.

Lelijk vind ikzelf de kroonkurkvelgen. Daar houd ik niet zo van en gelukkig niet onder mijn 123-tje.

Antwoord
Aanbevelen Bericht 11 van 14 in discussie

Van: 300tdrider Verzonden: 17-11-2005 23:09
Onlangs had ik zeven man in de auto, incl op het derde bankje, en de 300TD lag flink achterover. Ik startte de motor en binnen een paar seconden lag de auto weer perfect recht. Mooi ding, die automatische niveauregeling... En de ster natuurlijk!

Antwoord
Aanbevelen Bericht 12 van 14 in discussie

Van: adem Verzonden: 18-11-2005 1:03
weet je wat ik leuk vind
achter stuur vers.pook. amg velgen, luxeflex achter op de raam, laatste uitlaat pot met dubbele pijp die uitsteken, tempomaat, ik zag laatst op de fotos die poelman bekleding geweldig, en als je bij de 250/280 gas geeft van uit stilstand dan zakt de achter kan zo weg dat is ook kei leuk, vercroomd deur klink vercroomd ruitenwissersarm, een hond beeldje achter op de hoeden plank die constand ja kinikt, zo een poppetje die op spaans vrouw lijkt met tradioneel spaans kleding waar onder je de wc papier kan verstoppen, een windscherm op de dak (wel groen) een blauw sticker voor op de bovenkant van de voor ruit voor de zon met de teks "Mercedes" er op
zie fotos
desje W123

20[1].jpg b4_1_b.jpg f1_1_b.jpg

Antwoord
Aanbevelen Bericht 13 van 14 in discussie

Van: johndewinger Verzonden: 19-11-2005 23:53
Hoi

Mijn 230C heeft niet zeveel accessoires maar de kroonkurk velgen staan geweldig onder de coupé en de chromen wielkastranden staan ook mooi op de nieuwe voorspatborden en de nieuw ingelaste achterste wielkastranden en het ANWB + Wegenwacht plaatje op de gril staat ook wel grappig.
Groeten John

Antwoord
Aanbevelen Bericht 14 van 14 in discussie

Van: RareSpeedy111 Verzonden: 21-11-2005 12:27
Mooiste accesoire? Dat het een W123 is natuurlijk...

Barokvelgen, chroom wielranden zonder roest eronder, zetelverwarming (bij leder en MB-tex in huidige weerstituatie zalig), Tempomaat (rijd relax en minder kans op boetes) airco in de zomer, standkachel, alles lekker warm voor het starten, automaat (niet moeten schakelen) Fondraumheizung (zalig als je moet slapen in de auto) { slecht +- 365 auto's hebben dit} elek ruiten en spiegels (eigenlijk ben ik een luie chauffeur) Turbo motor (lekker snel kunnen inhalen) en vooral geen airbag (veel te lomp dik stuur) Alleen jammer dat ik verschrikkelijk veel tijd heb moeten investeren in het zoeken naar deze auto en toen ik hem voor de eerste keer zag : werkte de helft van de opties niet meer en de originele kleur was en is nog steeds ... CACTUSGROEN--->>>> LELIJK!!!! maar ja mijn lief is ook nie perfect....
Greats Dietro
Mercedennys

Re:Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Berichtdoor Kenneth » 25 nov 2005, 23:52

Ben het meeste trots op een geheel zelf gerestaureerd lederen (licht bruin) interieur. Via Gerben Zwart (ik dacht ook lid).

Zaten geen scheuren in. Voor de rest helemaal schoongemaakt, ontvet en vervolgens geverft met speciale lederverf (Leerlooier Den Haag, prima!). Meerdere lagen lederwas er overheen. Alle kunststof onderdelen opnieuw gespoten met speciale kunstofprimer en lak. Ziet, zit en ruikt als nieuw.

Slijtvastheid lijkt me goed. Hoop ze begin volgend jaar in te bouwen. Foto's van het eindresultaat volgen dan snel.

Kenneth
Kenneth

Re:Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Berichtdoor Dutchmarc » 26 nov 2005, 01:15

Mijn auto heeft een extra claxon die uitschakelbaar is op het dashboard. Dit is een originele meeruitvoering. Verder heb ik hoofdsteunen en gordels achterin en 4 speakers met voor/achter balans regeling in de middenconsole.
Dutchmarc

Antwoord:Re:Wat is de leukste/stomste/unieke optie

Berichtdoor janbenz1 » 11 apr 2006, 14:55

Ik vond dit zo'n leuke topic, dacht laat ik hem nog eens even naar voren halen.
Ik vindt de degelijkheid de beste optie die op de Mercedes zit.
Alles is gewoon af, als je de deur dicht gooit gaat er ook wat dicht.
Moet je eens bij een jap proberen:sick: , denkje dat je vrouw met de braadpan achter je staat.:P
De ster voorop is natuurlijk ook geweldig, hij wijst je altijd de weg.:woohoo: :woohoo: :woohoo:
De kleur van m'n Benz 870 Nikkelgroen, ik noem hem altijd whermachtgrûn is ook best O.K.
Ben best tevreden met m'n Benz.;)
Groet, Jan
janbenz1

Berichtdoor Mercedennys » 11 apr 2006, 15:25

He, leuk topic ;-)

Het meest unieke van de W123(T) is toch nog steeds de niveauregeling op de achteras. Je kunt je auto volladen met spullen of een zware aanhangwagen eraan haken. Maar zodra je de motor start gaat de auto omhoog en staat ie fier recht op!
Bij mijn 300TDT was het kapot maar heb het laten maken. En ja hoor, iedere keer als ik op mijn auto afloop krijg ik weer een lach op mijn gezicht dat ie nu rechtop staat.
Mercedennys

Berichtdoor Pietje » 11 apr 2006, 19:44

een leuke optie (voor degenen zonder armsteun)is het houten bakje met deksel welke ik heb. Die past exact in het vak van de middenconsole. Volgens mij een origineel Mercedes accesoire, omdat het wel erg perfekt past en de kleur net zo mooi is als de rest van het hout.
Pietje

Antwoord:Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Berichtdoor Mercedes 230E » 11 apr 2006, 20:39

Mijn Mercedes 230E automaat 4 deurs heeft als zeldzame optie een toerenteller. Ik kom deze optie nauwelijks tegen bij modellen. Het maakt het dashboard completer. Het is leuk om te zien hoe snel de automaat opgeschakeld. Als ik 50km/u rij dan maakt de motor ongeveer 1600 toeren.

Mercedes 230E
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Antwoord:Re:Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Berichtdoor ketelbinkie51 » 11 apr 2006, 20:55

ketelbinkie51

Berichtdoor Topasbrauner » 12 apr 2006, 12:11

Hoofdsteunen en gordels achterin. 1977
Topasbrauner

Berichtdoor Weizengelb » 14 apr 2006, 09:52

Ik geniet nu eigenlijk het meeste van mijn 200D omdat er bijna niks op zit!
Het is echt gewoon een Rij-maschine, zonder Fratsen!
(Ok ok er zit wel Servo-sturing en centrale deurvergrendeling op...), maar vooral ook met de kleur pastelgrau blijft het een lekkere simpele Tank (of met deze kleur eerder een slagkruiser), gemaakt om door te gaan wanneer andere auto's al lang afgehaakt hebben! Heerlijk dat gevoel.

De slechtse opties zijn voor mij vooral nodeloos gecompliceerde dingen zoals:
-Airconditioning
-Niveauregeling
ja en ook wel centrale deurvergrendeling eigenlijk..
Het is wel leuk als het werkt maar o jee....:blink: :ohmy: :S
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Berichtdoor MarceldB » 14 apr 2006, 11:33

MarceldB

Berichtdoor wil240td » 14 apr 2006, 12:29

Een beetje luxe mag een mens wel hebben vindt ik.Omdat mijn deuren rot zijn heb ik 4 andere gekocht met daarin elektrische ramen en cv wat ik dus wel makelijk vindt verder heb ik er een armsteun ingezet aan de passagiers stoel en niveau regeling voor een combie is wel een must

grts Wil
:laugh: :woohoo:
wil240td

Berichtdoor Weizengelb » 14 apr 2006, 12:56

Ik vind CV lastig omdat je altijd met de bestuurdersdeur moet vergrendelen, bovendien gaat dan alles open, de kofferbak en alle deuren terwijl ik dat misschien liever niet heb.
Je kunt de kofferbak dan weer apart vergrendelen of ontgrendelen maar wat een gedoe.
Het is natuurlijk wel eens handig als je met veel mensen wil instappen, maar daarvoor ook best een ingewikkeld systeem.

Electrische ramen zijn wel grappig om te zien, vooral voor die tijd, nu is het eigenlijk standaard, ik heb ze net zo snel met de slinger open (of nog sneller!) Bovendien moet je dan altijd de sleutel in het contact hebben, en stroom hebben, zelfde geldt voor electrisch schuifdak, niets voor mij.

Armsteun is een goede zaak, kan eigenlijk niet kapot en is erg comfortabel!!:cheer:

De dubbele bediening van de kachel is echt super! Mijn vrouw is een kouwkleum en ik heb het gauw te warm, is aan mij dus wel besteed!

Niveauregeling is bij belading natuurlijk een goede zaak, maar ook erg gecompliceerd en duur om te repareren. Als ik gewoon een vrije tijds TD had zou ik er liever wat stuggere veren of zo onder zetten.

Ach ja zo heeft ieder zijn wensen:lol:
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Mick240TD » 14 apr 2006, 12:57

Mijn W123 is redelijk luxe voor een werkpaard dat de 240TD toch is. Leren bekleding, schuifdak, centrale vergrendeling, armsteun, bagagenetten achter de stoelen, hoofdsteunen achterin en nog een paar kleine dingen. Leukste optie: de verwarmde stoelen - met twee standen. In de winter binnen de minuut een behaaglijk warme rug. Wel zo fijn als je op koud leer zit. Domste optie, met afstand: two-tone horn. Vraag me af wat hier ooit de meerprijs voor was.
Mick240TD

Berichtdoor w201190mercedes » 14 apr 2006, 13:39

op de americaanse uitvoeringen dat knopje waar je de antenne mee omhoog en omlaag kan doen.. dat vind ik toch wel apart.. en dan die lelijke dikke bumpers..

voor de rest vind ik alles mooi aan de W123
w201190mercedes

Berichtdoor mdeijkers » 16 apr 2006, 20:34

mijn leukste optie op mijn kale 200 is toch wel mijn open dakje !!!! echt lekker als het een beetje mooi weer is! en zelfs op de snelweg goed te doen als je 120+ rijdt zonder extra windscherm!!!!! afgelopen zomer gedaan en ging perfect :)

En natuurlijk de Mercedes handrem/voetrem ;)
mdeijkers

Berichtdoor ketelbinkie51 » 16 apr 2006, 22:18

Mijn leukste optie vind ik het schakelaartje op het dashbord van benzine naar gas. Dat scheelt steeds weer 66% in m'n portemonnee!:woohoo:
ketelbinkie51

Re:Antwoord:Wat is de leukste/stomste/unieke optie op je W123?

Berichtdoor MBvO » 03 okt 2008, 16:55

Het verbaaaaaaasd mij dat niemand het slotje op het handschoenenkastje heeft genoemd (of ik heb er overheen gelezen), was nl. op de EU-versies een optie... en die zit erop bij mij!
Mooiste optie op mijn auto is toch de vijfbak denk ik, gezien het verbruik. Armsteun vind ik ook een plus, electrische ramen ook niet gek.
MBvO

Berichtdoor Harmen » 03 okt 2008, 19:04

ik moet altijd enorm lachen als ik de dubbele toeter inschakel!!! prachtig!!!
Harmen

Berichtdoor Jeroen » 03 okt 2008, 19:30

De leukst optie is er een van eigen hand: Ik heb mijn MB voorzien van een elektrische antenne. Helaas werkte de antenne output van mijn radio niet meer. Heb toen een mooi klein schakelaartje ingebouwd in het asbakje in het dashboard. Daar zit al zo'n mooi rond gaatje om je as op uit te kloppen. Heb een mooi chromen schakelaartje gekocht en daarin geinstalleerd. Niemand ziet het en ik kan nu mijn elektrische antenne met een druk op het verborgen knopje in- en uitschuiven.

De stomste optie is ongetwijfeld het schuifdak. Daardoor is het dak toch een paar centimeter lager (en ik ben al 1.93m) maar bovendien veel mogelijke roest ellende. En ik gebruik het open dak eigenlijk nooit.

Jeroen

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Volgende