[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat kost dat? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:40

Wat kost dat?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wat kost dat?

Berichtdoor michel28 » 21 jan 2009, 19:43

Het is zoeken op internet ,maar toch vraag ik me steeds af,wat kost dat nu en waar kan ik terecht
Ik denk b,v aan wat kost,,n motor revisie ,,n auto spuiten,,n nieuw interieur,,n goede roestpreventie,
nieuwe onderdelen b.v. rubbers,dynamo,s etc of goed gebruikt en nog meer
Misschien ,n idee om dat hier te vermelden .
vr gr michel

michel28

Re:Wat kost dat?

Berichtdoor Martin123T » 21 jan 2009, 20:06

Hoi Michel,

De (integrale) kostprijs van een product of dienst bestaat uit de totale kosten (financieel) die gemaakt worden voor het produceren of leveren van het product of de dienst. Over het algemeen is dit voor de directe kosten relatief eenvoudig. De toerekening van indirecte kosten levert over het algemeen meer problemen op, aangezien er geen directe relatie tussen deze kosten en het product bestaat. Bron: Wikipedia

Anders gezegd, de verkoper bepaalt de prijs. In de handel wordt de prijs vaak door de markt bepaald. Ik denk dat je hier een onmogelijke vraag stelt, revisie en spuiten kunnen bijvoorbeeld verschillend gedaan worden.

Maar, je hebt een mooie auto.... Waarom zou je je erover druk maken?

Groet,

Martin<br><br>Post edited by: Martin123T, at: 2009/01/21 20:43
Martin123T

Berichtdoor michel28 » 21 jan 2009, 20:23

Het gaat ook niet om het exakte doch om het ongeveer ,marges zullen er altijd zijn .
Maar je hoort zo vaak,het kost zoveel,ik ben dan benieuwd hoeveel ongeveer
ff overspuiten ff nieuw ditje datje etc
Laat de W123 ers n,s melden wat iets en waar heefd gekost.
Ik betaalde laatst b.v voor ,n goed stuurhuis 125 euro,nieuw meer dan 600 en gereviseerd ong 400 euro
Je kunt ook aangeven wat iets kost door de prof of door ,n beun.
OOK geld is relatief,maar voor velen is kosten best belangrijk.
Het doel blijfd voor ,n ieder leuk rijden toch?
vr gr michel

michel28

Berichtdoor henklith » 21 jan 2009, 22:26

Ik vind het bijvoorbeeld best wel interessant te weten of iemand goeie ervaring heeft bij een auto spuiter, een bekleder of motoren revisie bedrijf, en met welke kosten je dan rekening moet houden.
Daar kunnen we toch allemaal ons voordeel mee doen in voorkomende gevallen!
Groet, henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/01/21 21:26
henklith

Berichtdoor JaapW114 » 21 jan 2009, 22:45

Heren,

Ik denk dat we er voor moeten waken geen appels met peren te gaan vergelijken. Wat de een geweldig spuitwerk vindt is voor de ander gepruts. Een ruilstartmotor of dynamo wordt al snel een gereviseerde.
Beetje roest, daar lopen ook de meningen over uiteen. Kleine schade is ook zo'n heet hangijzer.

Mooi voorbeeld, mijn collega krijgt een aanrijding, schade aan de voorkant, zo op het oog, bumper, koplamp en spatbord. Gaat toch maar even naar een schadebedrijf, die man kijkt even verder, A-stijl krom en de kreukels in het dak, herstelwerk minimaal 4.000,- euro. Conclusie total loss, beetje schade, noemde hij dat!

Ik denk dat het idee hierachter goed is, maar eigenlijk onuitvoerbaar.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor michel28 » 21 jan 2009, 23:26

ok
m.i is er genoeg expertise onder de W123 rijders om te weten wat onze auto,s waard zijn.
Natuurlijk zijn er verschillen ,geef dan aan wat die marge,s zijn.
En als iemand ,n goede dienst heefd gegenereerd,noem dan dat bedrijf
we kunnen allen baat hebben bij transparantie
De tijd van verstoppertje spelen is ook voor gezonde ondernemers allang voorbij.
Het gaat niet om voor het bekende dubbeltje......
vr gr michel

michel28

Berichtdoor JantjeV8 » 21 jan 2009, 23:57

Wat misschien een andere insteek is:
Documenteer de kosten van problemen die hier beschreven worden, ik bedoel dan de kosten die al gemaakt zijn. Er kan dan bij aangegeven worden of het beunwerk of dealerwerk betreft, dealer/handel/marktplaats onderdelen etc. IN feite heb je die bibliotheek al in dit forum verpakt zitten, het zou eens gesorteerd en gebundeld kunnen worden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 22 jan 2009, 00:02

Tja,

En wie moet/kan dat doen?

Vrijwilligers???<br><br>Post edited by: Markparket, at: 2009/01/21 23:03
Markparket

Berichtdoor michel28 » 22 jan 2009, 00:22

antw:
Bijv ik kan mijn stoelen laten bekleden bij bedr x ,kost me zoveel en zet gegevens op .n forum
Jantje heefd dat ook laten doen bij y en vermeld zijn betaling ,liefst met .foto en hoe hij dat vond,service etc
Het is ook mogenlijk dat ondernemers vrij zijn hierop te publiceren of vrijwilligers.
Het gaat om grootheden,zoals remrevisies,motorrevisies,uitlaatsystemen etc
Elk 123 lid kan bevindingen rapporteren en inzage hebben in het groeiend dossier.
Ook goed is om aan te geven het verschil in door profs of dhz,kosten
De sleutelclubs kunnen kleine en grote beurten binnen hun club vermelden etc etc
Binnen die meer dan 1000 leden zitten toch mensen en experts genoeg om een en ander in kaart te brengen
en dus goed te rebruceren.

michel28

Berichtdoor wwwW123 » 22 jan 2009, 12:45

heeeeel globaal zijn er wel richtlijnen te geven, maar ik weet dat we hier dan heeeeeeeeel lange discussies zullen krijgen. :-))
wat de een 'goed' vindt, vindt de ander 'bras, sloop' enz..
waar men bij de ene auto 300 uur plaatwerk moet doen, moet men bij de ander misschien 100 uur doen..enz.enz.
zeker met restauratie/plaatwerk/spuitwerk is hier geen goede lijn in te maken bijna.
alleen nieuwe onderdelen kun je redelijk vergelijken en verkoopprijzen van een totale auto (een beetje).
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto