ja klopt het is net te warm voor het mooie
vandaag nog wat kleine klusjes gedaan, heb het contactslot vervangen voor een nieuwe want bij de oude deed maar 1 stand het en dan kan de verlichting niet werken. daarna dacht ik ik zal de claxon even aansluiten en dat ging niet zoals ik wilde. de eerste keer deed de claxon het al als je de sleutel in het contact doet, de tweede keer sprong de zekering eruit. dus daarna heb ik eerst maar het schema opgezocht op internet en het bleek heel simpel te zijn. er gaat 1 draad vanaf het contactslot via een zekering naar de claxon dat is de + dan gaat er 1 draad dus de - vanaf de claxon naar de stuurkolom en vast aan de drukknop. als je dan op de drukknop drukt maakt die massa en is het systeem gesloten en doet die het. het is dus heel simpel maar ik dacht te moeilijk
. toen de claxon werkte heb ik hem er weer af gehaald even geschuurd en in de menie dus dan kan die ook weer zwart gemaakt worden. ik had de vorige keer dat wanneer de motor loopt de spanningsregelaar begon te roken. ik had hem helemaal aangesloten zoals het zat behalve 1 draad die had ik er zelf bij bedacht zodat die goede massa had maar die losgehaald en gestart en geen probleem meer, dus het draadje weggeknipt en de draadboom verder ingetapet . er zat ook een vervelend gepiep waarschijnlijk in de dynamo of de ventilator maar die is nu ook weg
. nu kon ik de motor ook even stationair laten lopen en dan maakt die toch mooie klappen, echt de diesel klop
als het lukt zal ik eens een filmpje maken als die loopt. er lekt nog wel wat diesel maar dat moet ik eerst een uitzoeken hoe dat precies in elkaar zit. verder heb ik de spanningsregelaar een laagje zwart gegeven, en diverse boutjes en plekjes met de penseel weer groen gemaakt en nu was het potje verf bijna leeg dus het restje maar opgesmeerd aan de binnenkant van het spatbord en dan ziet het er al een heel stuk beter uit. daarna nog even naar de zitpan gekeken en ook naar het oude stoeltje maar daar is weinig van te gebruiken alleen het eerste stukje van de steun is nog origineel, misschien dat ik dat nog ga gebruiken en anders maak ik alles nieuw.