hoi Jon mechanisch doe ik er niet veel aan want dat heb ik zo met de eigenaar afgesproken en de trekker rijd,remt en schakelt goed dus daar is ook niet veel mis mee. maar bij mijn eigen trekker gaat echt alles uit elkaar, overal nieuwe keerringen en pakkingen er in en overal de speling eruit halen dus dat word een wat groter project maar als dat klaar is ga ik eindelijk weer aan het bolhoedje verder
vandaag was ik van plan om het motorblok te schuren en in de menie te zetten maar daar kwam het niet van want er waren teveel kleine klusjes. ik heb de rest van het blokje schoongestoken en ontvet maar voor bij de poelie van de v snaar zat erg veel vet daar kwam echt een paar kilo vet uit en ook een oude steeksleutel
nadat alles schoon was heb ik het in en uitlaat spruitstuk verwijderd en er miste een tapeind dus ik was al bang dat die afgebroken was maar na het schoonmaken bleek dat er gewoon niks in zat dus opgetapt en een stukje draadeind er in gemaakt. bij de startmotor miste ook een tapeind dus ook daar een nieuwe in gezet. daarna de koppen schoongemaakt en ook van binnen dat zat helemaal vol met brokken en snert dus ook een overloop leiding verwijdert en ook dat zat vol met snert. dat word van de week schoongemaakt en dan kan dat er weer op met een nieuw rubber slangetje want ook dat was helemaal verteerd. daarna de complete kabelboom verwijderd want dat zit in de weg, ik ga er ook een nieuwe kabelboom voor maken want deze is al 60 jaar oud en de isolatie verkruimeld gelijk dus veel kans op kortsluiting en ik wil niet als de trekker klaar is dat die in de fik vliegt en er hangen ook diverse losse draden achter het dashboard. daarna de motorolie nog afgetapt en dat was wel nodig ook want het is erg zwart en dik met klonten en het stinkt verschrikkelijk, nu kan die lekker uitlekken en dan verse olie met een nieuwe filtertje erin. morgen wil ik het blokje schuren en in de menie zetten.