[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wel of geen pakking aan de carburateurrubber/voet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:42

Wel of geen pakking aan de carburateurrubber/voet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wel of geen pakking aan de carburateurrubber/voet

Berichtdoor Jeroen » 16 jun 2009, 22:01

Op mijn M102, 2 liter motor, zit uiteraard een carburateur. Deze zit met een zogenaamde carburateurrubber/voet aan het inlaatspruistuk vast.
Laatst viel het mij op dat er hele diepe scheuren in het rubber zitten. Lekt nog niet, maar dat gaat vanzelf gebeuren als je lang genoeg wacht met alle ellende van dien.

Dus ik heb alvast maar zo'n rubbervoet gekocht, plus de pakking tussen de carburateur en deze rubbervoet.

Op de tekening is geen pakking te zien tussen rubbervoet en het inlaatspruitstuk. Die rubbervoet is in feite twee flenzen waartussen een rubberbalg zit gevulcaniseerd. De constructie lijkt zo, dat ook het rubber ook aan de buitenkant van de buitenflens zit, dus voor de afdichting tussen deze rubbervoet en het inlaatspruitstuk.

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit onderdeel vervangen. Hoeft daar niet nog een extra pakking of minstens vloeibare pakking tussen het inlaatspruitstuk en deze rubbervoet.

Bijgaand nog even het plaatje waar je de rubbervoet en de pakking tussen carburateur en rubbervoet kunt zien. Mij gaat het dus om de afdichting aan de andere zijde, het inlaatspruitstuk. Als dit niet absoluut luchtdicht is krijg je allerlei valse lucht verschijnselen vermoed ik.

Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Wel of geen pakking aan de carburateurrubber/voet

Berichtdoor Leon » 16 jun 2009, 23:29

Ik lees in de WIS dat er een vervangende pakking is met daarin een O ring aan de flenskant, heb jij die ook? Dan zou er geen pakking nodig zijn<br><br>Post edited by: leon, at: 2009/06/16 23:36
Leon

Berichtdoor Jeroen » 17 jun 2009, 08:39

Leon,
Aan de flenskant van het inlaatspruitstuk zit een heel klein rubberrandje. Beetje lastig uit te leggen. Zal van de week eens een fotootje maken. Maar leek mij wel erg weinig.

Staat er in de WIS iets van een onderdeelnummer oid?

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Jeroen » 21 jun 2009, 18:53

Vandaag dan toch maar gewoon eens even de hele boel vervangen. Zat dus geen pakking tussen. Afdichting inlaatspruitstuk en deze flens is dus puur en alleen mbv de gevulcaniseerde rubberrand op de flens. Eenvoudig klusje, ongeveer 30 minuten.

jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Markparket » 22 jun 2009, 00:40

Jeroen,

Ik heb dat onderdeel ook (origineel bij MB vandaag) vervangen.

Ook ik heb er geen pakking bij gekregen, maar om nu te zeggen dat mijn problemen opgelost zijn...

Ik heb ook dat schokkerige en koud inhouden
Markparket

Keer terug naar Techniek