Ik snap de reactie van Adriaan ook niet helemaal...
Er werd een vraag gesteld over de rolomtrek van de diverse banden. Daar heb ik zo veel mogelijk onderbouwd een antwoord op proberen te geven. 195 70 r 14 is de grootste standaard maat, voor zover ik weet. Onder mijn USA 300 diesel zaten 205 70 r 14 banden. Wat ik persoonlijk lelijke grote banden vind. Daarom is 195 70 r 14 mijns inziens de mooiste maat. (En veel voorkomend, dus goedkoop en makkelijk bij te leveren mocht je ee keer een band stukrijden ofzo)
Ik rij best veel kilometers met mijn diesel, maar daar is ie voor gemaakt, toch? Waarom zou ik 'm in de schuur laten verstoffen? Het is toch juist leuk om met de 123 het straatbeeld van de 13 in een dozijn auto's wat op te fleuren.
Verder zie ik het als hobby om een beetje met de Benz om te pielen. Wat accessoires inbouwen. Dingetjes wat repareren en verfraaien zo hier en daar. En als mede forumers dat ook leuk vinden, dan is er toch niks mooier dan daar een beetje over discuzeuren?
Er bestaan zelfs bodykits voor de 123. Zou ik persoonlijk niet zo snel monteren. Maar als er mensen zijn die dat wel mooi vinden, dan vind ik het prima. Brengt een beetje afwisseling in het beeld tijdens de meetings. Het is juist leuk om elkaars accessires en verbeteringen/aanpassingen te bekijken.
De 15" velgen die ik ga monteren zijn overigens originele Mercedes velgen. Speciaal voor de 123. deze horen origineel ook een gepolijste rand te hebben. Terwijl het hart in diverse kleuren geleverd werd toen. Bij de mijne was het zwart, maar ik heb ook vaak genoeg zilver gezien. In de carosserie kleur
weet ik niet of dat origineel is/was. Maar volgens mij misstaat het niet...
Het belangrijkste is dat je plezier in je auto en hobby hebt. De een heeft een volledig originele opgepoetst in de schuur staan. De ander gebruikt 'm gewoon als dagelijks vervoer. En weer een ander vindt het leuk om er zo veel mogelijk opties en accessoires aan te schroeven. Nou en...?
Mijn broertje is toevallig met een Honda Civic bezig. Hier komt een v-tec motor in. Welke later nog voorzien wordt van een turbo. Ook dat is een zeer interessant project. Ieder zijn hobby!