[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welke olie in de automaat? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:38

Welke olie in de automaat?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Welke olie in de automaat?

Berichtdoor pjb » 28 nov 2010, 20:08

Hallo allemaal,

Kan ik mijn automaat vullen, of in ider geval bijvullen met ATF Dexron 2 ? Welke soort olie zit er standaard in de automaat van een W123?.( Dit omdat ik bij mijn amerikanen altijd ATF Dexron 2 gebruik, en dit nog staan heb. ) :mrgreen:

Groeten uut Fryslan.

Pieter.
pjb

Re: Welke olie in de automaat?

Berichtdoor Govert » 28 nov 2010, 20:14

Wat voor olie er inzit, hangt af van wat de vorige eigenaar er in gedaan heeft. Oorspronkelijk was het ATF Type A, maar er wordt tegenwoordig ook wel Dexron II of III gebruikt. Als je niet weet wanneer de laatste verversing is geweest, kan je beter geheel verversen (plus nieuw filter) met Dexron II.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor pjb » 28 nov 2010, 20:28

Okay,

Naar wat ik op het forum gezien heb, gaat er c.a. 6 liter in inclusief koppelomvormer?
In ieder geval ben ik er nu achter wat er in moet.

Bedankt, en groet Pieter.
pjb

Berichtdoor Govert » 28 nov 2010, 20:48

De hoeveelheid olie hangt van het type en jaartal af. Zes liter is voor sommige bakken teveel.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek