[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welke olie voor de stuurbekrachting? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 09:48

Welke olie voor de stuurbekrachting?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Welke olie voor de stuurbekrachting?

Berichtdoor Jeroen » 17 jun 2006, 19:05

Wie kan helpen?

Vandaag ging ik even naar Brezan om olie te kopen voor de stuurbekrachtiging. Volgens mijn Mercedesboekjes moet dit ATF zijn.

Bij Brezan wel twee verschillende typen, maar ze wisten niet welke nu geschikt was voor mijn Mercedes. In hun computer stond geen W123!?

Wie of wie weet welke merk en type het juiste is?

Alvast bedankt,
Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Welke olie voor de stuurbekrachting?

Berichtdoor MajikSimon » 17 jun 2006, 19:28

je hebt gewoon losse servo fluid /stuurbekrachtigingsolie, van febi, is origineel toeleverancier voor mb. Veel mensen gooien er rode atf in, ik weet niet of dat ook mag...wellicht is het vrijwel hetzelfde.

brezan weet vaak niet veel...die febi servo fluid is in ieder geval bij kilinclar te koop maar ik weeet niet of die bij jou in de buurt zit.
MajikSimon

Berichtdoor janbenz1 » 17 jun 2006, 23:18

Volgens mijn werkplaatshandboek,

ATF autom. transmissievloeistof,type A, Suffix A.

Een hele mond vol, maar volgens mij gewoon bij de dealer halen, ben je safe.

janbenz1

Berichtdoor w201190mercedes » 18 jun 2006, 21:58

ik haal dergelijke olieen altijd gewoon bioj de dealer.. oke in duitsland dan... dan weet ik zeker dat ik goed zit!! en vaak goedkoper dan olie bij de brezan etc!! gewoon goedopletten..
w201190mercedes

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto