[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welke standkachel in W123 200D? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:48

Welke standkachel in W123 200D?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Welke standkachel in W123 200D?

Berichtdoor Rick » 03 jan 2009, 13:09

Hoi allemaal,
Van de week mn lease auto ingeleverd, nu krijgt onze 200D aanzienlijk meer te doen! Te gekke auto als het gaat om starten en lopen, zelfs met deze kou. Waar ik erg van baal is de bevroren ramen aan de binnenkant en als het niet vriest de beslagen ramen.

Is dit een algemeen voorkomend iets? Wat hier tegen te doen, andere opties dan een standkachel? Hoe werkt dat met een standkachel, past een 'diesel - standkachel' altijd in een 200D??

Groet,
Rick
Rick

Re:Welke standkachel in W123 200D?

Berichtdoor HuGoBoSs » 03 jan 2009, 13:15

Hoi
beslagen ramen word al een stuk minder als je de blower op stand 0 zet helemaal naar beneden draaien
en niet op stand 1/2/3 laten staan
dan is het al een stuk minder als je s ochtends in de auto stap
HuGoBoSs

Berichtdoor Harmen » 03 jan 2009, 14:11

ik heb geen standkachel in mijn 200D en smorgens zijn alleen de ramen aan de buitenkant bevroren, last van wazem aan de binnenkant heb ik ook nauwelijks!

de ijsvorming aan de buitenkant krijg ik weg door de auto smorgens aan te zetten, de blower iets harder aan en dan lekker binnen een bakkie koffie drinken met de krant erbij. als ik later weer naar buiten kom om naar mijn werk te rijden is; de motor warm(40-60gr), de ramen niet meer bevroren en het interieur ook aangenaam!
Harmen

Berichtdoor Hans230CE » 03 jan 2009, 14:33

In principe past iedere Diesel - standkachel in je wagen, je moet dan zelf ff kijken hoeveel je de accescoires erbij neemt; je kan gaan van enkel interieur tot motorverwarming en met timer tot afstandsbediening.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Citrobenz » 03 jan 2009, 15:07

Hallo Rick,

Ik denk dat je eerst eens moet kijken waarom je ramen zo beslaan.
Is het niet zo dat je water onder de mat hebt staan?
Komt wel eens vaker voor bij de W123, waterlekage hier of daar.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor Semrick » 03 jan 2009, 15:11

Ja Rick hier heeft Citrobenz toch een punt.
Beslagen en/of bevroren ramen aan de binnenzijde betekend dat er een aanzienlijke hoeveelheid vocht in de auto zit.
Ik zou inderdaad de matten (en dan met name die achterin) eens optillen en kijken of daar nattigheid onder zit.
Zo ja dan op zoek gaan naar de oorzaak, die verhelpen en je zult zien dat je geen beslagen ramen meer hebt.
Lijkt me een stuk makkelijker en goedkoper dan een standkachel monteren. Als ishet aan de andere kant natuurlijk wel lekker om 's-morgens in een heerlijk warme auto te stappen. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto