MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:49

Welke verzekering?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Welke verzekering?

Berichtdoor Chevalric » 25 sep 2007, 20:55

Goedendag,

Na lang getwijfeld te hebben heb ik afgelopen weekend de knoop doorgehakt en een 300D aangeschaft.
Nu heb ik al enigszins rond zitten kijken op dit geweldige forum maar ik kom er niet helemaal uit.

Een hoop mensen rijden met een klassiekerverzekering.
Deze zijn vaak echter gelimiteerd op 10.000 km per jaar maximaal. Dat lijkt mij wat weinig.
Tevens is het vaak een vereiste dat er een andere auto op naam staat.

Nu is de situatie zo dat ik officieel samenwonend ben en onze andere auto staat op naam van mijn vriendin. Kan ik dan überhaupt een klassiekerverzekering voor de Mercedes aanvragen?
Of moet dan de andere auto ook op mijn naam (of alles op vriendins naam natuurlijk) komen ondanks het samenwonen e.d.

Als ik kijk naar de normale verzekeringen dan zit er een enorm verschil in maandpremie. Unive is per maand 10 euro duurder dan FBTO, 32 tegenover 22 euro.
Dit komt vooral vanwege een veel hogere nieuwwaarde schatting van unive.

Wie heeft er een tip hoe ik de auto het beste kan verzekeren?
Ik verwacht meer dan 10.000 km per jaar te rijden.
Hoe hebben jullie je auto verzekerd, vooral als je dus ook iets meer rijdt dan waarvoor de klassiekerverzekering is bedoeld.

Ps,
Zodra de auto op mijn naam staat zal ik mijn profiel aanpassen, een leuk stukje schrijven in het voorstellen-topic en een leuk plaatje schieten.<br><br>Post edited by: Chevalric, at: 2007/09/25 20:56
Chevalric

Re:Welke verzekering?

Berichtdoor Mango » 25 sep 2007, 23:26

Daar mijn enige auto de 230TE is die ik heb en er ook ong. 30.000 km per jaar mee moet rijden heb ik een WA+ verzekering afgesloten met in de polis ook een waarde taxatierapport bijgeloten.
Kost mij 230 euro per jaar, maar ik krijg wel de waarde van de auto bij een flinke aanrijding met schuld bij de ander. Zonder taxatierapport is het maar afwachten wat de dagwaarde van een auto van 25 jaar is.

Groet, Harrie
Mango

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto