Het leek me wel een goed tijdstip om maar even een nieuwe vraag te stellen, daar het toch rustig is op het forum (mooie weer ).
Mijn vraag is het volgende, links en rechts voor zitten achter de voorwielen van die wielkasten, die afgesloten zijn door het voorspatbord, een uitloper van de A-stijl, en een soort kunstof blad.
Dit kunstofblad heb ik al vervangen door een blad dat een stuk langer is dan het origneel (oude type) een soort lokarie.
Maar de spatborden sluiten doormiddel van een rubberstrip toch niet volledig af.
Waarschijnlijk is dit ook nooit 100% waterdicht te krijgen, bij zware regenval hoost er zoveel water door de wielkast ruimte, dat dit wellicht ook over de "lokarie" achtige beschermstrip loopt, en zo tocht in die ruimte achter de strip komt.
Dus wellicht moeten we er mee leven dat daar bijna altijd water terecht komt.
Maar dan, dit water doet daar betrekkelijk vervelende dingen zoals wij inmiddels wel weten.
Het vindt zijn weg, wel ergens langs de spatborden, of aan de andere kant van de A-stijl, kortom het koms hoogstwaaarschijnlijk ergens de kokerbalk binnen.
Ik heb daar tenminste in mijn 200D de nodige ellende van gezien.
Een flink stuk van de voetenruimte links voor is behoorlijk aangetast.
De vorige berijder heeft al eens een stuk vervangen van de kokerbalk, helemaal vooraan, maar als ik niets onderneem aan het probleem van de afwatering uit de boven genoemde kast kan ik over een paar jaar weer beginnen.
Dus mijn vraag na deze ferme aanloop is heeft iemand een goed idee om de wielkast 100% dicht te maken, of wellicht een goede oplossing gevonden om het naar binnen gelopen water dat dan nog niet in de kokerbalk zelf gelopen is af te voeren?
Groet, Henk Lith.