[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
zoemend geluidje, wiellager ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:26

zoemend geluidje, wiellager ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

zoemend geluidje, wiellager ?

Berichtdoor Maikel » 06 nov 2011, 13:16

hoi

afgelopen week hoorde ik rechtsvoor een zoemend geluid onder het rijden. Thuis de remklauw er af en de as zonder remklauw rondgedraaid.
Ook toen maakte het geluid, beetje schurend/rollend (ik kan het niet anders omschrijven) echt een lager geluid. Snap jullie?
Ik kon geen speling ontdekken en de auto heeft net APK gehad in september. Verder schuurde er niets aan de stofkap of zo.
Weet iemand zeker of dit een overleden lager betekent ?

bedankt voor je antwoord

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: zoemend geluidje, wiellager ?

Berichtdoor Schavuyth » 06 nov 2011, 13:25

ik had hetzelfde geluid alleen bij mij was er wel een beetje speling te voelen. tenminste, met de auto op een krik en dan het wiel een beetje bewegen. ik heb het lager vervangen en het was weg. Een kapot lager kan lang aan hoor, beetje vet erbij en even aankijken? als hij met de tijd steeds meer geluid gaat maken kun je hem alsnog vervangen!
Schavuyth

Berichtdoor Pier 50 » 06 nov 2011, 15:55

het is zeker het lager ,maar rijd er niet te lang mee
het beste vervangen voor dat er meer slijt of knapt
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971

Berichtdoor Schavuyth » 06 nov 2011, 16:09

Ik heb er ongeveer rond de 1000 kilometer mee gereden. Maar het is niet zo superveel werk en je kunt het thuis doen. dus als je een keer tijd hebt!
Schavuyth

Berichtdoor Maikel » 07 nov 2011, 11:58

bedankt iedereen,

ik ben de 19e met Wiebren in Blesdijke bezig de steekas te vervangen, misschien kunnen we het lager erbij doen.
Ik heb al een nieuwe besteld bij http://www.express-autoteile.de . Dat is een prima zaakje en niet duur.

gr
Maikel
Laatst bijgewerkt door Heftrucker op 07 nov 2011, 12:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Link aangepast.
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek