[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
zware stuurbekrachtiging : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:42

zware stuurbekrachtiging

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

zware stuurbekrachtiging

Berichtdoor Jim » 11 mei 2008, 08:48

Misschien een probleempje dat er geen is, maar toch...
De stuurbekrachtiging van mijn 300TD is een stuk 'zwaarder' dan die van mijn 200D. Beide auto's zijn van '81 en hebben voor zover ik kan zien hetzelfde systeem.
Er is geen lek of versleten riempje.

Ik maak me er geen zorgen over, maar het is net iets minder fijn sturen met de 't' Jammer, want het is voor de rest een leuke cruiser.

Iemand een ideetje?
Groet
Jim
Jim

Re:zware stuurbekrachtiging

Berichtdoor Semrick » 11 mei 2008, 08:53

MIsschien onvoldoende olie in het systeem en anders een niet goed of onvoldoende werkende stuurbekrachtigingspomp of een verstopt oliefilter.
Mogelijk dat een keer de olie en het filter vervangen al verschil maakt.
Ik weet niet hoe je kennis van de Engelse taal is maar anders is deze link in dit kader misschien interessant voor je.
http://dieselgiant.com/mercedespowerste ... ervice.htm

En ik zie dat je nog geen lid bent van de Belgengroep?<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/05/11 08:55
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jim » 12 mei 2008, 10:45

Interessante site, Semrick.. Nu weet ik dat die filter er bij mij heel anders uit ziet... lijkt wel iets zelfgemaakt! Een soort harde rubber, en behoorlijk smerig ook. Nog iets om binnenkort eens aan te pakken. Dat wordt ondertussen al een heel lijstje ;)

Groet
Jim

Jim

Berichtdoor Jim » 12 mei 2008, 10:53

Logo vergeten!

Jim

Berichtdoor Semrick » 12 mei 2008, 12:34

Dat is inderdaad een ander filter. Het lijkt wel een gootsteenputje. ;-)
Hij is in ieder geval zwaar vervuild (zoals waarschijnlijk bij de meesten van ons). Dit is nou net zo'n filter die eigenlijk nooit vervangen wordt.
Ik zou hem zo snel mogelijk vervangen als ik jou was en als je dan toch bezig bent ook even nieuwe olie er in.
Zo'n filter kost (hier in NL) bij de automaterialenhandel (zie www.hbase.nl) om en nabij 10 euro. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/05/12 12:34

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek